مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: در آستانه ماه مبارك رمضان زودرس ترین خرمای كشور از نوع 'ربی' از نخلستان های این شهرستان برداشت و وارد بازار مصرف شد.

به گزارش خبرنگار ' باشگاه خبرنگاران زاهدان، مجتبی پیری' افزود: زود رس ترین خرمای كشور ربی نام دارد كه روزانه حدود یك تن از این نوع خرما از نخلستانهای ایرانشهر برداشت و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی بیان كرد: پنج هزار و 700 هكتار از اراضی شهرستان ایرانشهر به كشت خرما اختصاص دارد كه با توجه به برداشت شش تن و 500 كیلوگرم خرما از هر هكتار نخلستان، امسال بیش از 30 هزار تن از این محصول بدست خواهد آمد.

وی اظهار داشت: با توجه به جایگزین كردن نخلهای جدید به جای انواع كهنسال آن و افزایش سطح زیر كشت خرما در ایرانشهر پیش بینی می شود برداشت این محصول در سال جاری در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش داشته باشد.

مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گقت: 42 رقم خرما از نوع ربی، مضافتی، هلیله و دیسكی در ایرانشهر به عمل می آید و دو هزار و 400 نفر در نخلستان های این شهرستان مشغول فعالیت هستندپیری افزود: اكنون انواع مختلف خرمای ایرانشهر كیلویی 15 تا 20 هزار ریال در بازار به فروش می رسد./س

برچسب ها: زاهدان ، خرما ، زودرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.