يک کارشناس سياست خارجي گفت: سياست هاي استبدادي حکومتهاي بحرين و عربستان زمينه ساز قيام هاي مردمي بوده و سرکوب مردم باعث توقف اعتراضات نشده و رژیم های آل سعود و آل خلیفه را در آستانه سقوط قرار داده است.

مصيب نعيمي کارشناس سياست خارجي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعتراضات گسترده مردمي در بحرين گفت: ملت بحرين همواره تحت شديدترين ظلم و استبداد رژيم آل خليفه بوده و تبعيض‌هاي بسياري بر آنها وارد شده است.

وي افزود: سياست هاي حکومت بحرين سبب قيام‌هاي مردمي شده و آنها به صورت مسالمت آميز خواستار اصلاحات اساسي در اداره امور کشور و رفع اين تبعيض ها هستند و دخالت هاي نظامي عربستان باعث شدت گرفتن خشم و بدبيني مردم این کشور شده است.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به عدم توجه به خواسته‌هاي مردم و سرکوب آنها توسط آل خليفه تصريح کرد: سرکوب مردم و ساز و کارهاي امنيتي نه تنها انقلاب مردم بحرين را متوقف نمي کند، بلکه دامنه آن را گسترده تر خواهد کرد.

نعيمي در ادامه با اشاره به وضعيت اخير عربستان گفت: شرايط اين کشور نيز مشابه بحرين بوده و مردم اين کشور به خصوص شيعيان در شرق تحت ظلم آل سعود قرار دارند و براي اعاده حقوق خود دست به اعتراض زده اند و حاکمان عربستان نيز بدون توجه به خواسته هاي آن ها به قلع و قمع مردم پرداخته و رهبراني چون شيخ نمر را بازداشت کردند.

وي ادامه داد: اکنون حساسترين روزهاي تاريخ عربستان و بحرين بوده و مردمان اين کشور در نبردي که داراي وجهه هاي اجتماعي، سياسي، فرهنگي و حتي افشا گري است با حکومت خود کامه درگير هستند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: رويدادهاي جاري در عربستان و بحرين کاملا طبيعي است و سرکوب مردم قابل توجيه نبوده چرا که دوره سرکوب به پايان رسيده و حکومتها بايد تابع حقوق مردم باشند.
انتهاي پيام/س3

برچسب ها: نعیمی ، بحرین ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.