در بيانيه پاياني اولين نشست سراسري هماهنگي تشکل هاي دانشجويي تأکيد شد: عليرغم فعاليت‌هاي صورت گرفته در فضاي دانشگاهي کشور، متاسفانه امروز جنبش دانشجويي نسبت به برخي اقدامات ا نجام شده و نتايج مترتب بر آن انتقادهاي اساسي دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بيانيه پاياني اولين نشست سراسري هماهنگي تشکل هاي دانشجويي صادر شد.

متن بيانيه به اين شرح است:

دانشجو بايد قدرت سياسي داشته باشد تا جبهه بندي هاي دنيا را بشناسد، بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزاري حمله مي کند.
مقام معظم رهبري(مدظله)

با استعانت از درگاه حضرت حق و در سايه عنايات حضرت ولي‌عصر (عج) و ضمن تبريک حلول ماه ضيافت الهي، رمضان المبارک به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي ، اولين نشست سراسري هماهنگي تشکل هاي دانشجويي، در تاريخ 26 و 27 تير ماه 91 به ميزباني دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد. دانشجويان شرکت کننده در اين نشست ضمن تجديد پيمان با آرمان هاي امام راحل(قدس سره) و شهداي انقلاب اسلامي و ضرورت تبعيت از فرامين مقام عظماي ولايت(مدظله) بر موارد ذيل تاکيد کردند:

- تشکل هاي اسلامي دانشجويي با تاکيد بر اشتراکات خود که همان پايبندي به اسلام ناب، قانون اساسي اصل مترقي ولايت فقيه و قانونمداري است اعلام مي دارند که در عين تنوع و اختلاف در روش ها و سلايق، معتقد به لزوم هماهنگي جبهه اي بين تشکل هاي اسلامي هستند و در لبيک به رهبر خويش با جديت، تحقق مناسب اين امر را پيگيري مي‌کنند و با درک شرايط حساس مقطع کنوني از انقلاب اسلامي همراه با نگاه استراتژيک به مسائل، در اين موقعيت به دنبال افزايش نشاط، اميد و توانمندي دانشجويان و دانشگاهها و نيل به هدف عالي خود که همان تحقق آرمان ها و اهداف متعالي انقلاب در بستر دانشگاه اسلامي است، هستند.

- اين روزها روزهايي است که دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمين که خود در منجلاب سرمايه داري، عريان به بحران هاي ناشي از آن فرو غلتيده اند مي پندارند که با عناد ورزي هاي خود و تحريم هايي که سال هاست از اثري که آنان پنداشته اند افتاده است، مي توانند اراده الهي ملت مسلمان ايران در نيل به حقوق خويش را خدشه دار کنند. ملتي که به رهبري پشتوانه فرزانه خويش صبورانه ايستاده است و مجاهادانه عامل به اين قرآن کريم است که مي فرمايد: «يا ايها الذين امنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوا لله) و ملت مسلمان ايران به تحقق وعده الهي ايمان دارند که مي فرمايد: «ان تنصر الله ينصرکم و يثبت اقدامکم» جنبش دانشجويي مسلمان هم که خود برآمده از دل ملت مسلمان ايران است با اتکاي به خداوند و اعتقاد راسخ به ادامه راه امام(ره) و شهدا در اين روزگار بدر و خبير و دلاوري تا آخرين نفس ايستاده است و يار و ياور و پشتيبان رهبر و مقتدار خويش بوده و خواهد بود. همچنين بر اين عقيده‌ايم که بايد در شرايطي که منطقه شاهد خيزش ملت ها مقابل ديکتاتورها و شکل گيري بيداري اسلامي است با توجه به اهميت اين برهه از زمان، همبستگي خود با جوانان نقلابي اين کشورها را اعلام داشته و زمينه ارتباط و تاثيرگذاري هرچه بيشتر در اين فضا را فراهم آوريم.

- عليرغم فعاليت‌هاي صورت گرفته در فضاي دانشگاهي کشور، متاسفانه امروز جنبش دانشجويي نسبت به برخي اقدامات ا نجام شده و نتايج مترتب بر آن انتقادهاي اساسي دارد. اقداماتي نظير خصوصي‌سازي  امکانات رفاهي دانشجويي، پذيرش دانشجوي پولي، موانع سر راه شکل گيري کرسي‌هاي آزاد انديشي، فضاي غيرپويا و کم نشاط در برخي دانشگاه‌ها به بهانه سخت گيري‌هاي امنيتي، اشاعه بدرفتاري‌هاي فرهنگي، رواج برخوردهاي سليقه اي در بين برخي مديران دانشگاه ها و  عدم قانون‌گرايي و ... اهم مشکلات و مسائلي است که بايد هر چه زودتر حل و فصل شود. تشکل هاي اسلامي دانشگا‌ه‌ها ضمن ا براز نگراني از اين موارد از مسئولين امر مي‌خواهند تا هر چه سريعتر نسبت به رفع اين مشکلات تصميمات صحيح و برخاسته از يک نگاه فرهنگي و دانشگاهي را اتخاذ کنند.

- نيک مي‌دانيم که دانشگاه مبدا تحولات است و در ايام مختلف به ويژه سالهاي منتهي به انتخابات توجه جريان‌هاي سياسي خارجي از دانشگاه و حتي گروه هاي وابسته به بيگانگان و معاندين بر اين نهاد متمرکز شده است. امري که در فتنه‌هاي گذشته از جمله سال 78 نيز بروز يافت. جايي که وادادگي برخي مجموعه‌هاي دانشجويي موجب انحراف قسمتي از اين جنبش انقلابي و طيف پيشگام شد. امسال نيز با توجه به حساسيت‌هاي موجود و تلاش‌ها و رقابت‌هاي انتخاباتي لزوم هوشياري دانشجويان و مسئولان و پرهيز از هرگونه سستي و بي بصيرتي، در لواي تبعيت از رهبر فرزانه انقلاب مي‌تواند مصونيت مورد نياز براي جنبش دانشجويي را رقم بزند. همچنين با توجه به لزوم توسعه تشکل‌هاي اسلامي جهت افزايش بصيرت و نشاط در فضاي دانشگاه ها خاطرنشان مي‌شود مسئولان امر بايد ضمن دقت لازم جهت احراز صلاحيت‌هاي قانوني عناصر تاثيرگذار در چنين مقوله‌اي از مانع‌تراشي هاي سليقه اي و خارج از اصول و چارچوب قانون جلوگيري کنند.

- مسئولين تشکل هاي اسلامي دانشجويي ضمن پاسداشت پيشرفت‌هاي درخشان علمي و صنعتي ايران اسلامي در سالهاي اخير، خود را شاگردان مکتب اساتيد شهيدي همچون شهرياري و علي‌محمدي دانسته و خواهان به کار گيري تمامي ظرفيت هاي دانشجويي و دانشگاهي جهت استقلال علمي کشور هستند و به عنوان راهبرد نيل به اين هدف، توجه به رهنمودهاي رهبر انقلاب، علي الخصوص «توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني» را سرلوحه کار خود مي دانند.

- در پايان، شرکت کنندگان در اين نشست ضمن تشکر از حضور و توجه وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري در اين نشست و پيگيري اين وزارت در تحقق مطالبه رهبر فرزانه انقلاب، از ايشان توقع دارند تا با افزايش تعداد نشست هاي دانشجويي و همچنين پيگيري مطالبات مطروحه در اين نشست ها زمينه هم افزايي هر چه بيشتر ارکان آموزش عالي کشور جهت تحقق آرمان هاي انقلاب را فراهم آورند.

اللهم ان لم تکن غفرت لنا في ما مضي من شعبان فاغفرلنا في ما بقي منه
فعالين دانشجويي تشکل هاي اسلامي دانشگاههاي سراسر کشور
27 تير ماه 1391
دانشگاه شهيد بهشتي

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار