یک‌هزار و 800 کارخانه برنج‌کوبی در استان گیلان استحصال برنج سفید از شلتوک را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه  کارخانه‌ های برنج‌کوبی باید ضایعات برنج را از 25 درصد به زیر 10 درصد کاهش دهند، از نوسازی 70 درصد از کارخانه های شالیگوبی این استان در اجرای برنامه پنجم توسعه خبر داد و افزود: بالغ بر 80 درصد از هزینه‌های این بازسازی‌ها را سازمان جهاد کشاورزی تامین می کند.

اردشیر روحی، اجرای طرح تجهیز را یکی از راه‌های جلوگیری گسترده از اجرای تغییر کاربری در گیلان برشمرد و تصریح کرد: 34 درصد از اراضی گیلان تاکنون در حوزه طرح تجهیز قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول ، با بیان اینکه اراضی کشاورزی باید هرساله مورد کشت قرار گیرد، تاکید کرد: اراضی کشت نشده طبق شکایت جهاد کشاورزی یا توسط خود مالک به کشت محصول می‌رود و یا با حکم دادگستری به غیر واگذار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ، به کشت 20 هزار هکتاری محصول برنج گوهر در اراضی گیلان اشاره  و خاطرنشان کرد: از این مساحت زیر کشت برنج گوهر بالغ بر یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک برداشت می‌شود.

گیلان با تولید یک میلیون و 100 تن شلتوک و حدود 800 هزار تن برنج سفید مقام دوم تولید این محصول اساسی را در کشور پس از مازندران برعهده دارد. / س

برچسب ها: نوسازی ، شالیکوبی ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.