سرپرست مركز تحقيقات راه ومسكن و شهرساز ي گفت:امروز برای غریق كردن قیر از نفت سفید استفاده می شود و در واقع سالانه معادل 900 هزار بشكه نفت خام حدود 200 میلیارد تومان در این ارتباط هدر می رود .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران محمود فاطمي عقدا در نشست خبري امروز خود با بيان اينكه كلیه كارخانه های تولید آسفالت موظفند تا سال 1392 نسبت به آموزش نیروی انسانی خود و اخذ گواهینامه های تخصصی از مراكز معتبر رسمی اقدام نمایند گفت: چنانچه این کارخانه‌های آسفالت سازی تا اول مهر ماه موفق به اخذ گواهینامه‌های لازم نشوند از فهرست قرارداد بخش راه کشور حذف خواهند شد و پیمانکاران حق ندارند از آنها خرید کنند.

وی لزوم استفاده از آسفالت های جدید گوگردی،پلیمری و بهره گیری از قیر طبیعی برای دوام آسفالت را مورد تاكید قرار داد و گفت : اكنون استفاده از رویه های غلتكی نیز با كمك محققین دانشگاهی درحال بررسی است .

سرپرست مركز تحقیقات راه ،مسكن وشهرسازی اضافه كرد: امروز برای غریق كردن قیر از نفت سفید استفاده می شود و در واقع سالانه معادل 900 هزار بشكه نفت خام حدود 200 میلیارد تومان در این ارتباط هدر می رود .

به گفته فاطمی عقدا ،كشورهای مختلف جهان استفاده از حلال های آبی را در حال حاضر مورد استفاده قرار می دهند و در ایران اینكار آغاز شده است .

وی یادآور شد: حفظ كیفیت ، دوام و ارزان سازی آسفالت از سوی مركز تحقیقات راه ،مسكن و شهرسازی دنبال می شود و انتظار می رود با همكاری كارخانه های تولید كننده در این زمینه به نتایج خوبی دست یابیم./س

برچسب ها: نفت ، تولید ، قیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار