نوري المالكي نخست وزير عراق اعلام كرد كه نقض حريم هوايي عراق توسط هواپيماهاي جنگي تركيه، برخلاف روابط دوجانبه است و سكوت آنها را بشدت محكوم مي كنيم.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از السومرية نيوز؛ نوري المالكي در سخنراني خود كه در دانشكده افسري بغداد ايران كرد، گفت: عراق هم اكنون با مداخله خارجي روبرو شده و ما هر روز صداي جنگنده هاي تركيه و‌ آمريكا را در فضاي آسمان كشور مي شنويم و به همين دليل ما اين اقدامات را نقض حريم هوايي خود و تجاوز به مرزهاي عراق مي دانيم و با تمام توان با آن برخورد خواهيم كرد.
 
وي همچنين از تركيه خواست تا به قوانين بين المللي مبني بر عدم تجاوز به حريم هوايي كشورها احترام بگذارد و بيش از اين روابط خود با عراق را تيره نكند.
 
گفتني است؛ از سال 2007 ميلادي و همزمان با درگيري ارتش تركيه با حزب كارگران كردستاني در مرزهاي عراق و تركيه، چندين بار جنگنده هاي نيروي هوايي تركيه، حريم هوايي عراق را نقض كردنند و وارد مرزهاي عراق شدند كه اين اقدام منجر به تنش در روابط دو كشور شده و اخيرا مقامات عراقي از برخورد قاطع با اين نفوذها سخن گفتند.
 
در خبري ديگر مقامات قضائي عراق از تركيه خواستند هرچه زودتر طارق الهاشمي معاون فراري نوري المالكي را به اين كشور بازگردانند و به تفاهم هايي كه بين دو كشور انجام شده، پايبند باشند.
 
لازم به ذكر است كه طارق الهاشمي به اتهام حمايت از گروهك هاي تروريستي در جهت اقدامات خرابكارانه در عراق تحت پيگرد قوه قضائيه اين كشور قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار