ایران با عضویت و حضور فعال سازمان صلح آمیز شرکت های فضایی APSCO اثبات کرد که حرف های بسیاری در زمینه هوا فضا در سطح جهان دارد.

محسن شاطر زاده، قائم مقام امور بین الملل سازمان فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: ایرانی ها از اولین بنیانگذاران سازمان APSCO در حوزه آسیا و اقیانوسیه بوده اند در انجام پروژه های صلح آمیز مشترک، آموزش وتربیت نیروی انسانی در حوزه فضا و ماورای جو و استفاده و بهره برداری ماهواره های مخابراتی در ارتباطات راه دور، موبایل و سنجش از راه دور با کشورهای دیگر این حوزه همکاری فعال دارند.

به گفته دکتر محسن شاطر زاده ایران در پروژه های جدید APSCO نقش اساسی دارد و در خدمات تکنولوژی و نرم افزاری از توانایی و پتانسیل بالایی برخودار است.

وی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون در حوزه فضا حدود 4 هزار دانشجو در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری مشغول به تحصیل هستند و 800 دانش آموخته داریم.

به گفته وی فعالیت جوانان در این حوزه مهمترین پشتوانه است. ثمرات تلاش پی گیر متخصصان ایرانی در چند سال اخیر با ارتقا جایگاه ایران در حوزه هوا و فضا به صورت صلح آمیز نوید دهنده آینده ای روشن در این زمینه است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.