عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي گفت: اصلاح‌طلبان واقعي هيچ‌گاه خود را از انقلاب و انقلاب را از خود جدا نمي‌دانند و به همين دليل براي حضور در انتخابات شرط تعيين نخواهند کرد.

محمد رئوف قادري عضو حزب اعتماد ملي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به ديدگاه‌‌هاي موجود در مورد اصلاح طلبي و حضور  براي انتخابات رياست جمهوري آتي گفت: در مورد اصلاح طلبان دو ديدگاه وجود دارد که مورد اول مختص اصلاح طلبي بوده و ديدگاه ديگر مرتبط به جناح مخالف است.

وي تصريح کرد: آن چه اصلاح طلبان واقعي به آن معتقد هستند اين است که جريان اصلاحات يک حرکت اجتماعي به سمت و سوي اصلاح امور سياسي اداري و اجرايي در کشور است که در دايره قانون اساسي  و نظام بايد صورت پذيرد.

عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي ادامه داد:‌ صاحبان اين انديشه و تفکر به اين امر نيز معتقد هستند که با توجه به شرايط و مقطع زماني و منطقه اي و بين المللي اصلاحاتي در امور اقتصادي، فرهنگي، سياسي نياز امروز است.

رئوف قادري يادآور شد: اصلاح طلبي اکنون به معني استراتژي ها و راهبردها براي رسيدن به يک سير تکاملي و ترقي جامعه در نظر گرفته شود و اگر کسي به اين امر توجه نکند به فكر تعالي و ترقي کشور نبوده است.

وي تصريح کرد: اما تعريف ديگر از اصلاح طلبي از سوي جريان مخالف اين طيف ارائه شده است که اگرچه اصولگرايان و اصلاح طلبان در اصول انقلاب و نظام جمهوري اسلامي با يکديگر تعارضي ندارند.

قادري در پاسخ به سوالي مبني بر همکاري اصولگرايان و اصلاح طلبان آيا ممکن خواهد بود ،اظهار داشت: همکاري براي پيشبرد اهداف نظام يک ضرورت ملي و خواسته عمومي در کشور است و اين دوطيف با تعامل با يکديگر امکان ترقي و پيشرفت در کشورفراهم مي كنند.

وي در ادامه افزود: يک حرکت پويا و سازنده در کشور نيازمند شکل گيري يک منتقد سازنده است که اصولگرايان براي رشد و شکوفايي خود نيازمند به منتقدي همچون اصلاح طلبان هستند.

عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي با اشاره به بازگشت اصلاح طلبان به صحنه انتخاباتي همراه با شروط افزود: شرط گذاشتن اصلاح طلبان براي ورود به انتخابات منطقي و معقول نيست به دليل اينکه اصلاح طلبان واقعي همانند اصولگرايان دلسوخته اين نظام هستند.

وي ادامه داد: اصلاح طلبان واقعي هيچ گاه خود را از انقلاب و انقلاب را از خود جدا نمي دانند و به همين دليل براي حضور در انتخابات شرط تعيين نخواهند کرد.

عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي در پايان با اشاره به اينکه اصلاح طلبان از روي عمد يا اشتباه ممکن است شرطي را تعيين کنند خاطر نشان کرد: با ورود اصلاح طلبان به صحنه انتخابات مشخص شد که اين نظريه شرطگذاري صحت نداشته اما اگر شرطي تعيين شود بيشتر براي تاييد صلاحيت ها صورت مي گيرد تا با حضور در ا نتخابات به دنبال ترقي و پيشرفت کشور باشند.

انتهاي پيام/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار