دانايي سينمايي بعنوان عامل تاثيرگذار بر مناسبات سرمايه گذاري توليد، توزيع و نمايش بايد از طرف مديريت شناخته شود.

عليرضا داوود نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت سينماي ايران به خصوص در سه سال اخير گفت: مشكلات سينما جدي تر از آن است كه بتوان در عرض يك سال حل و فصل كرد .

وي با  بيان اينكه مديريت فرهنگي كشور بيش از هر چيز نيازمند وفاق است، افزود: ما بايد به چشم اندازي از سينما برسيم كه مديريت فرهنگي در آن وفاق داشته باشند در غير اين صورت با شكست مواجه مي شويم.

وي ادامه داد: مادامي كه جايگاه سينما و اهميت و نقش استراتژيك سينما را در نيابيم و با يك بينش واقع بينانه و عاقلانه و كارشناسانه چشم اندازي را ترسيم نكنيم كه بتواند گذشته را تبين كند و هم مشكلات امروز را معرفي كند راه به جايي نمي بريم.

اين كارگردان سينما اظهار داشت: هر مسئولي با پيش فرض و دانسته هايي پا به عرصه مي‌‌گذارد كه كارشناسانه و واقع بينانه نيست و تابع منازعات سياسي، تجاري و مالي است و آمدن او جز اينكه ساخته هايي را ويران كند و يك ساخته هايي را برجاي گذارد كه معلوم نيست بر چه بنيان هايي استوار است و آيا ماندگار است يا خير فايده اي ديگري ندارد.

داوود نژاد با تاكيد بر اينكه ما بايد جايگاه سينما را در مناسبات امروزي جهان بدانيم، گفت: بايد نقشي را كه دانايي سينمايي در جهان امروز ايفا مي‌كند و بنيان تمام رسانه هاي سمعي و بصري است و آثارش حتي بر رسانه هاي مكتوب هم آشكار است را بشناسيم و جايگاه و اهميت آن را تشخيص دهيم و بدانيم چه نسبتي با دانايي سينمايي داريم تا بتوانيم براي سينما در مملكتمان طرحي بريزيم.

وي خاطرنشان كرد: دانايي سينمايي نمي‌تواند بر مديريت حاكم باشد بلكه بايد توسط مديريت شناخته شود و دانايي سينمايي كارش تاثيرگذاري بر مناسبات سرمايه گذاري توليد، توزيع و نمايش است.

داوودنژاد گفت: دانايي سينمايي حاكم بر مديريت نيست بلكه مديريت بايد جايگاه دانايي سينمايي را بداند.

وي ادامه داد: تمام ماهواره هاي براساس دانايي سينمايي سازمان پيدا مي‌كنند يعني وقتي ماهواره اي را طي يك دوره هشت ساعته نگاه مي‌كنيد اين شروع تا پايان از يك ساختاري تبعيت مي‌كند كه اين ساختار مي‌تواند تابعي از يك دانايي سينمايي باشد يا نباشد.

داوود نژاد در ادامه تصريح كرد: اگر اين ساختار از دانايي سينمايي تبعيت كند به يك ساختار اثرگذار و فراگير تبديل مي شود و اگر تبعيت نكند دچار از هم گسيختگي مي شود.

كارگردان فيلم سينمايي مرهم افزود: علت موفقيت برخي كانال هاي ماهواره اي اين است كه از ساختاري برخوردارند كه مبناي آن دانايي سينمايي است.

وي گفت: دانايي سينمايي يعني اينكه چطور مي شود بر چشم، گوش، و قلب مخاطب اثر گذاشت و استمرار و پاياني بخشيد.

داوود نژاد ادامه داد: كساني كه به اين چيزها رسيدند سرمايه هايي هستند كه استفاده نكردن از آنها كفران نعمت است.

اين كارگردان سينما اظهار داشت: ملتي كه توسط فيلم هاي خارجي مورد تسخير واقع مي شود بيش از هر چيز به دانايي سينمايي احتياج دارد كه در مقابل چنين يورشي بتواند مقاومت كند و ما كافي است به نقشي كه محصولات سمعي و بصري در زندگي روزمره‌ي افراد جامعه پيدا كرده اند قدري تامل كنيم تا جايگاه دانايي سينمايي و اهميت ضرورتش را كشف كنيم./ي2

برچسب ها: داوودنژاد ، سینما ، دانایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.