توسعه دانش بنیان کشور ما بیشتر در محافل خاص نخبه ای اتفاق می افتد و در ساختارهای حقوقی و قانونی تغییراتی ایجاد نمی شود.

دکتر توفیقی، استاد دانشگاه در حاشیه برگزاری جلسه هئیت مدیره انجمن ICT در گفتگو با خبرنگار دانش باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاری سمینارها و کنگره ها در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند این موضوع را به یک ضرورت عمومی تبدیل کند و سال به سال با ارائه راهکارها و دستاوردهای جدید روند برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه را شتاب بخشد.

وی افزود: حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور ما مملو از سند است و در کنار این اسناد قوانینی نیز وجود دارد که جلوی اجرایی شدن این اسناد را می گیرد و در مسیر برقراری ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه مشکل ایجاد می کند و به ازای هر سندی که تولید می شود دهها مقررات است که این سندها اجرایی نشود.

وی پیشنهاد کرد: ارائه یک برنامه راهبردی و تدوین استراتژی های مورد نیاز حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند در این حوزه بسیار گره گشا و موثر واقع شود و نیاز است که متخصصین و دست اندر کاران در این حوزه با همفکری و تعامل بتوانند این برنامه و استراتژی ها را تدوین و اجرایی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما از لحاظ چشم انداز نویسی و سند نویسی پیشرفت کرده ایم ولی در مدل های عملیاتی مشکل داریم و مدلهای عملیاتی که تا بحال تدوین شده در حال کار است و باید برای سایر گروه های حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه فکری کرد./ح
برچسب ها: نخبه ، کنگره ، صنعت ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار