رئيس دانشكده منابع طبيعي و علوم زمين دانشگاه کاشان از صدور مجوز انتشار مجله مهندسی اکوسیستم های بیابان در این دانشگاه را خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دکتر ابوالفضل رنجبر  گفت:دانشگاه کاشان با صدور مجوز انتشار این مجله اعتبار علمی- پژوهشی مصوب وزارت علوم، تحقيقات و فناوری را دریافت کرد.

وی با اشاره به چاپ نخستین شماره این مجله در اول مهرماه سال جاری افزود: مجله مزبور به منظور کمک به ارتقای سطح پژوهش و نهادینه کردن آن در راستای منابع طبیعی تجدید پذیر جهت ایجاد بستر مناسب و برقراری ارتباط میان مراکز علمی، پژوهشی و اجرایی آماده پذیرش مقالات حاصل از تحقیقات علمی است.

مدیر داخلی مجله اکوسیستم های بیابان در دانشكده منابع طبيعي و علوم زمين دانشگاه کاشان با بیان اینکه ارسال مقالات از طریق رایان نامه به نشانی Deej@kashanu.ac.ir و وبگاه اختصاصی مجله امکان پذیر است افزود: این وبگاه به نشانی http://deej.kashanu.ac.ir/fa/index.html اطلاعات لازم در مورد فرمت مقالات را نيز در اختیار علاقمندان قرار مي دهد.

رنجبر گسترش، پیشبرد و ارتقای سطح علمی در حوزه مهندسی اکوسیستم ها ( شامل مناطق خشک و نیمه خشک ) از قبیل مدیریت عرصه های طبیعی، حوضه های آبخیز، مراتع، بیابان ها، راههای کاهش مخاطرات طبیعی، مطالعه پوشش های گیاهی و حیات جانوری ( در زمینه های اکولوژی، اکو فیزیولوژی، تنوع زیستی، اکوتوریسم و محیط زیست ) را از اهداف چاپ این مجله برشمرد.

به گفته وی، استفاده از دانش نوین در برنامه ریزی توسعه پایدار اثرات انسان بر محیط طبیعی، نظریه پردازی در علوم زمین، توسعه نگرش های نوین در جهت حفاظت و پویایی اکوسیستم های مناطق خشک و نیمه خشک و بطور کلی ارائه دستاوردهای علمی در سیستم های طبیعی از دیگر اهداف انتشار مجله اکوسیستم های بیابان در دانشكده منابع طبيعي و علوم زمين دانشگاه کاشان است./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، مجله ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.