استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت:امروزه و به عقیده كارشناسان ، جامعه شناسان و تحلیلگران ، ریشه بروز بسیاری از معضلات و مشكلات اجتماعی در جوامع كنونی ناشی از خلاء های موجود اعتقادی ودینی است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، 'اكبر نیكزاد' در همایش ملی اسلام و ایتام دانشگاه پیام نور و كمیته امداد امام (ره) كهگیلویه وبویراحمد افزود: جهت گیری انسانیت و رشد و تعالی انسان بر پایه میزان اعتقادات او شكل می گیرد.
وی بیان كرد: بررسی ها نشان داده كه هر چه عمق اعتقادات و تاسی از آموزه های دینی و قرآنی در یك جامعه و حتی در كوچكترین نهاد ان یعنی خانواده بیشتر باشد به همان میزان نیز درصد معضلات و مشكلات مختلف اجتماعی و فرهنگی نیز كمتر است.
نیكزاد اظهار داشت: در هر جامعه و خانواده ای كه خلاء اعتقادات و باورهای دینی وجود داشته باشد نیز میزان انحرافات ، جرائم و معضلات اجتماعی ، فرهنگی و اخلاقی بیشتری گریبانگیر و دامنگیر آن جامعه خواهد شد.
وی دین مبین اسلام را كامل ترین ، با ارج ترین و مترقی ترین دین از بدو خلقت بشر دانست و اظهار داشت: كامل ترین خوارك معنوی ،اعتقادی و روحی را نیز در اختیار بشریت امروز قرار داده است.
استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: حمایت و دستگیری و كمك های معنوی ، عاطفی وپشتیبانی مالی از ایتام و بی سرپرستان جامعه اوج تجلی انسان دوستی و توجه اسلام به نیازهای روحی و معنوی بشر است.
رییس دانشگاه پیام نور كهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: بررسی سیره علوی و ائمه اطهار(ع) در زمینه كمك به ایتام ، نیازمندان و فقرا ، ایجاد زمینه و فرصت مناسب برای فرهنگ سازی بیش از پیش در این راستا و تجلیل و تكریم از خیرین وحامیان ایتام از مهمترین اهداف برگزاری این همایش ملی بوده است.
' رضا یوسف وند' افزود: از زمان شروع فراخوان مقالات این همایش بیش از 250 مقاله از سوی اساتید ، صاحبنظران ، پژهشگران و دانشگاه های كشور به دبیرخانه همایش ارسال شد.
وی بیان كرد: سرانجام پس از بررسی و پایش این تعداد مقالات بیش از 50 درصد آنها به مرحله پایانی این همایش راه یافت.
یوسف وند اظهار داشت: چكیده تمامی مقالات ارایه شده در این همایش هم اكنون به صورت كتاب چاپ شده است./س
برچسب ها: رشد ، تعالی ، اعتقادات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.