فردا؛شوراي امنيت درباره سوريه راي گيري مي کند

شوراي امنيت فردا درباره قطعنامه جديد ضد سوريه در نشست خود راي گيري مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، نماينده انگليس در سازمان ملل پس از جلسه محرمانه و اعلام نشده شوراي امنيت گفت حمايتهاي بسياري در مورد متن قطعنامه اي که اعضاي غربي شوراي امنيت درباره سوريه ارائه داده اند، وجود دارد ولي در عين حال روسيه و چين هنوز با ذکر فصل هفتم در قطعنامه جديد مخالف اند.
مارک ليال گرانت مدعي شد نمايندگان روسيه و چين در جلسات مشورتي قادر نبودند دليل قانع کننده اي براي قرار ندادن اصل فصل هفتم در قطعنامه مربوط به سوريه ارائه دهند.
بر اساس اطلاعات منابع ديپلماتيک، نماينده چين درخواست کرده است تا راي گيري چهارشنبه صورت نگيرد چون در نظر دارد بررسي هاي بيشتري در اين مورد انجام دهد.
اين منابع افزودند ويتالي چورکين نماينده دائم روسيه در سازمان ملل نيز تاکيد کرده است مسکو با تصويب هرگونه قطعنامه ضد سوريه که فصل هفتم در آن ذکر شود، مخالفت است و آن را وتو خواهد کرد.
با نزديک شدن پايان ماموريت سه ماهه ناظران سازمان ملل در سوريه و افزايش خشونت ها در آن کشور، روسيه و اعضا غربي شوراي امنيت دو قطعنامه جداگانه  درباره سوريه ارائه داده اند.
متن اعضاي غربي شوراي امنيت بر کاهش تمديد مدت ناظران سازمان ملل به 45 روز و در صورت خاتمه نيافتن خشونتها تا ده روز آينده، اعمال فصل هفتم منشور سازمان ملل درباره سوريه را خواستار شده است.
متن روسيه که از حمايت چين و بر اساس برخي شنيده ها از حمايت برخي اعضاي غيردائم مانند هند و آفريقاي جنوبي نيز برخوردار است، تمديد سه ماهه ماموريت ناظران و تاکيد بر تامين امنيت آنان از سوي دولت و مخالفان سوري را خواستار شده است.
برچسب ها: امنیت ، سوریه ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار