استفاده از تلفن همراه، بینایی راننده را تحت تاثیر قرار داده، سرعت واکنش را کاهش می دهد و مسیر رانندگی را تغییر می دهد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر فرهاد رضواني ، معاون آموزش اورژانس کشور به رانندگان با اشاره به اين كه رعايت فاصله ایمنی با اتومبیل جلویی از مهمترين نكات براي جلوگيري از وقوع حوادث است،‌ گفت: رانندگان بايد نسبت به علائم خستگی آگاه باشند و اگر احساس خستگی می کنند، کنار بکشند و یا به دیگران اجازه رانندگی بدهند، یا به مدت هر چند کوتاه استراحت کنند.

وي افزود: با فاصله کم و خطرناک دنبال ماشین دیگر حرکت نكنند و در مواردی که رانندگی خطرناک است فاصله خود را بیشتر کنند همچنين به خاطر داشته باشند که وسایل نقلیه از آنچه در آینه شما به نظر می رسند، بزرگترند.

وي تأكيد كرد: استفاده از hands- free برای صحبت کردن نیز خطرناک است و در حقیقت استفاده از تلفن همراه، بینایی راننده را تحت تاثیر قرار داده، سرعت واکنش را کاهش می دهد و مسیر رانندگی را تغییر می دهد.

دكتر رضواني افزود:‌ بهتر است افراد قبل از مسافرت خواب کافی و خوب داشته باشند و از مصرف الکل و غذای سنگین قبل از سفر اجتناب كنند و افرادي كه دارو مصرف مي كنند بايد داروهای خود را از لحاظ خواب آور بودن بررسی کرده و سپس مصرف كنند.

معاون آموزش و حوادث اورژانس کشور به رانندگان توصيه كرد:‌ پس از هر دو ساعت رانندگی مدتی استراحت كرده و در یک جای مناسب و امن پارک كنند و بعد از بیدار شدن 10 دقیقه قدم بزنند تا سرحال شوند.

به گفته وي،‌ از رانندگي در بين ساعات 2 تا 5 بعد از ظهر و از 10 شب تا 6 صبح كه ميزان خواب آلودگي در اين ساعت ها بالاست،‌ بايد خودداري كرد. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.