پژوهشگران آمريکايي کشف کردند مغز انسان چگونه در محيطي شلوغ صداها را انتخاب مي کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه يورونيوز ، پژوهشگران دانشگاه کاليفرنيا در سانفرانسيسکو در تحقيقات اخير خود کشف کردند مغز چگونه در محيطي شلوغ صداها را انتخاب مي کند.
ادوارد چانگ جراح اعصاب مي گويد : آنچه که ما کشف کرديم اين بود که با وجود اين که صبحت دو سخنگو در گوش شنوده وارد مي شود مغز فقط يکي از صداها را پردازش مي کند مانند اينکه فقط روي يک صدا تمرکز کرده و ديگري را کاملا ناديده مي گيرد.
در اين مطالعه افراد به دو نمونه صحبت کاملا متفاوت که همزمان براي آنها پخش مي شد گوش کردند. از داوطلبان خواسته شد تا جملاتي را که از يک گوينده شنيده بودند شناسايي کنند. دانشمندان با تحليل پاسخ هاي عصبي در قشر شنوايي مغز به اين نتيجه رسيدند که اين پاسخ ها انحصارا از مسير گوش و شنوايي وارد نشده است.
ميليکا کوويانيک متخصص شنوايي سنجي مي گويد : هنگامي که به محيطي پر سر و صدا وارد مي شويم چه اتفاقي مي افتد؟ آيا ما از نشانه هاي بصري و گوش و مغزمان استفاده کرده و صدا را پردازش مي کنيم؟ بيشتر مردم به فردي که مي خواهند گوش دهند نگاه مي کنند و اين کار کمک کننده است. يک گوش ما به کسي که گوش مي کند تمرکز مي کند و گوش ديگر مانند تنظيم کننده عمل مي کند و ما مقايسه هايي بين آنچه که مي شنويم و آنچه که در پس زمينه هست انجام مي دهيم. نکته مهم داشتن دو گوش خوب است.
اگر نمي توانستيم تمايزي بين صداها قائل شويم گذران زمان لذت بخش با دوستان در رستوران مملو جمعيت غيرقابل تحمل مي شد./ع
برچسب ها: مغز ، پردازش ، صدا ، گوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار