مدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره به انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پارس جنوبی در دو هفته گذشته تاکید کرد: نرخ سود اوراق مشارکت برای پروژه های صنعت نفت باید حداقل یک درصد افزایش یابد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، احمد قلعه بانی گفت: باید نرخ سود اوراق مشارکت برای پروژه های صنعت نفت به گونه ای باشد که مردم به دلیل سودآوری و مزیت های سرمایه گذاری بالایی که این پروژه ها دارند، از خرید این اوراق استقبال کنند.

وی با بیان این که شرکت ملی نفت برای سال جاری اجازه انتشار 7 تا 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی را دارد، اظهار کرد: این اوراق در طول سال و باتوجه به وضعیت بازار به مرور عرضه می شود.

معاون وزیر نفت گفت: این شرکت در سال جاری برای توسعه پارس جنوبی، علاوه بر اوراق ریالی اجازه انتشار 10 میلیارد یورو اوراق ارزی نیز دارد.

وی همچنین از انتشار مرحله دوم اوراق مشارکت ریالی برای پارس جنوبی در ماه آینده خبر داد.

قلعه بانی سال گذشته نیز بر ضرورت افزایش نرخ سود اوراق مشارکت نسبت به نرخ سود سپرده‌های بانکی تاکید کرده و گفته بود: تنها در صورت افزایش این نرخ است که مردم به خرید اوراق مشارکت پروژه‌های بالادستی نفت و گاز علاقه نشان می دهند.

اواسط تیر امسال 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی با نرخ سود علی الحساب 20 درصد به صورت سالانه و معاف از مالیات عرضه و فروخته شد.

این اوراق به صورت چهارساله، بی نام و قابل انتقال به غیر بوده و قابلیت بازخرید قبل از سررسید از سوی بانک ملت را در سال اول انتشار با نرخ سود 18 درصد و پس از یک سال با نرخ سود 19.5 درصد را داشته است./س
برچسب ها: نرخ ، سود ، اوراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار