استاندار خوزستان ازایجاد 18 مركز جامع علمی كابردی طی سال های اخیر در استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران خوزستان ، 'سید جعفر حجازی' در نشست ویژه بررسی دانشگاه جامع علمی كاربردی و مدیران عامل واحدهای صنعتی استان خوزستان دراهوازگفت: این مراكز با ظرفیت پذیرش 12 هزار دانشجو طی سال های اخیر در استان راه اندازی شدند تا دانش آموزانی كه دیپلم نظری می گیرند نیز با فراهم شدن بسترمناسب بتوانند وارد بخش های كاربردی شوند.

وی با تاكید بر ضرورت تغییر یافتن دیدگاه جامعه نسبت به كار اظهار داشت: با تغییر تفكر و دیدگاه نسبت به كار زمینه اشتغال و جذب افراد بیشتر خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: گرایش افراد به سمت دانشگاه در سال های اخیر جهشی بوده درحالی كه از 54 هزار دانشجویی كه سالانه از دانشگاه های مختلف فارغ التحصیل می شوند شرایط كار فقط برای 18 هزار نفر مهیا است كه آمار جالبی نیست.

وی افزود: یكی از علل عمده فراهم نشدن شرایط كار برای فارغ التحصیلان منطبق نبودن رشته تحصیلی با نیازهای بازار كار است كه ما با انجام فعالیت هایی همچون افزایش هنرستان های فنی و حرفه ای دوره های آموزشی را متنوع و منطبق با نیازهای بازار كار نمودیم همچنین تجهیزات و امكانات این مراكز را در سطح استان ارتقا دادیم.

استاندار خوزستان مراكز آموزش فنی حرفه ای را در سنوات پیشین 45 مركز اعلام نموده و اظهار داشت: در دولت نهم و دهم این مراكز به 106 مركز ارتقا یافتند كه 5 مركز دیگر نیز در سال جاری به آمار اضافه خواهند شد.

وی افزود: تفكر قدیمی مهیا نبودن شرایط ادامه تحصیل برای دانش آموختگان مراكز فنی حرفه ای تغییر یافته و اكنون همه مطلع هستند كه اساس تاسیس دانشگاه جامع علمی كاربردی فراهم نمودن بستر مناسب برای تحصیل افراد تا مدارج عالی در رشته های فنی است.

حجازی در پایان با اشاره به عملكرد دولت دهم در ارتقای انگیزه در میان جوانان اظهار داشت: نمایاندن اهمیت و تاثیر گذاری مراكز در ارتقای كیفی كار و توانمند سازی صنعت از عملكردهای خیلی خوب دولت بود كه منجر به ایجاد انگیزه در میان جوانان شد به طوری كه حتی دانش آموختگان رشته های نظری به آموزش های علمی كاربردی روی آوردند و می توان گفت نیاز امروز استان خوزستان كه دارای پتانسیل بالا؛ فضای آموزشی و تجهیزات مناسب است تغییر دادن تفكر و دیدگاه نسبت به كار است تا به واسطه آن زمینه اشتغال و جذب افراد نیز بیشتر شود. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.