رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تولید محدود و فقدان توجه به ذائقه مشتری را عامل شكننده شدن این صنعت دانست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی در دومین همایش ملی صنعت چرم و كفش ایران در تبریز با تاكید بر لزوم وجود عزم ملی برای توسعه صنعت چرم و كفش خاطرنشان كرد: تدوین برنامه های مدون برای كاهش قیمت تمام شده و تجاری سازی این محصولات بر اعتلای این صنعت خواهد افزود.

وی افزود: در وضعیت فعلی اگر نتوانیم از موقعیت چرم و كفش به عنوان برند استفاده كنیم، این صنعت مشكلات بیشماری را پیش رو خواهد داشت.

وی گفت: شهر تبریز در صنعت چرم و كفش ظرفیت بالایی دارد و 40 درصدی چرم سازی های كشور در استان آذربایجان شرقی قرار دارند.

وی ادامه داد: این تعداد واحد توانسته 30 درصد صادرات چرم كشور را به خود اختصاص دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صنعت چرم و كفش را از جمله صنایع اشتغال زا خواند و گفت: این صنعت توانسته 40 الی 50 هزار نفر اشتغال در استان ایجاد كند كه در صورت ارتقای سطح كیفی و كمی این صنعت اشتغال چندین برابر را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به سهم ایران در بازارهای جهانی گفت: متاسفانه با وجود اینكه ایران یازدهمین كشور تولید كننده كفش جهان محصوب می شود ولی بیش از 60 درصد بازار جهان در این حوزه را چین در اختیار دارد و سهم ما از این بازار بسیار اندك است.

عظمایی افزود: كشورهای اروپایی به دلیل بهبود شاخص استانداردهای زندگی به تنهایی 43 درصد بازار وارداتی دنیا را به خود اختصاص داده اند كه با برنامه ریزی های صحیح این كشورها نیز می توانند گروه هدف تولید كنندگان ایرانی قرار گیرند/س

برچسب ها: تولید ، صنعت ، چرم وکفش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.