معاون سياسی استاندار لرستان با اشاره به اين‌كه بيداری اسلامی به الگوگيری از انقلاب اسلامی به‌وقوع پيوسته است گفت: بانوان ايرانی بايد تلاش كنند الگويی برای زنان كشورهای اسلامی و عربی باشند.

به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران لرستان ، حسن شريعت‌نژاد در نشست آموزشی جنبش بيداری اسلامی كه در خرم‌آباد برگزار شد، در سخنانی پيرامون بيداری اسلامی و نقش زنان، گفت: بانوان ايرانی در قبل از پيروزی انقلاب و نهضت امام خمينی(ره) و جنگ تحميلی نقشی بی‌بديل داشته‌اند.

وی با اشاره‌ به اين‌كه بيداری اسلامی به الگوگيری از انقلاب اسلامی به‌وقوع پيوسته است و بانوان ايرانی بايد تلاش كنند الگويی برای زنان كشورهای اسلامی و عربی باشند، افزود: امروز به بركت انقلاب اسلامی و به تبع آن بيداری اسلامی شعار از نيل تا فرات اسرائيل بی‌معنا شده و الان اسرائيل به‌دنبال اين است كه ديوارهای تلاويو فرو نريزد.

شريعت‌نژاد ادامه داد: امروز ايران اسلامی به‌عنوان جبهه قدرتمند اسلام در مقابل جبهه شرق و غرب قرار گرفته است و اين كشور توفيق آن‌را داشته است به پاس تمامی موفقيت‌هايش الگوی كشورهای اسلامی شود.

معاون سياسی امنيتی استاندار لرستان افزود: تمامی كودتاها و انقلاب‌هايی كه در جهان به‌وقوع پيوسته متكی به يكی از دو بلوك شرق و غرب بوده است اما انقلاب اسلامی ايران تنها حكومتی است كه بدون تكيه به بلوك شرق و غرب و با تكيه بر قدرت لايزال الهی و حمايت ملت به پيروزی رسيده است.

وی گفت: امروز دشمن از الگو شدن ايران اسلامی نه تنها برای كشورهای اسلامی و عربی بلكه برای كشورهای غير‌اسلامی و غير‌عربی می‌ترسد چرا‌كه انقلاب‌هایی كه در جهان در رابطه با مسائل اسلامی و خاورميانه رخ داده به بركت انقلاب اسلامی ايران بوده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری لرستان نیز گفت: زنان به عنوان نیمی از پیکر فعال جامعه نقش بسزایی در جنبشها، انقلابها و نهضت ها از صدر اسلام تاکنون داشته‌اند.

جهان‌افروز افزود: زنان شجاع و همیشه در صحنه کشورمان در صحنه‌های مختلف مانند انقلاب مشروطیت، تحریم نهضت تنباکو و همچنین در شکل‌گیری و پیدایش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشتهاند.

وی اظهار کرد: می‌توانیم از زنان به عنوان تاثیرگذاران و عاملان اصلی انتقال فرهنگی یاد کنیم.

جهان افروز ادامه داد: حضرت زینب کبری(س) به عنوان تاثیرگذارترین نیرو در انتقال فرهنگ عاشورا نقش مثال زدنی داشتند.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری لرستان خاطرنشان کرد: امروزه نیز همه زنان مسلمان کشور مانند مصر، لیبی، تونس و همه کشورهای اسلامی به تاثیر از زنان شجاع و همیشه در صحنه انقلاب بزرگ ایران آمده‌اند که حضور پررنگ و تاثیرگذار در صحنههای مختلف داشته باشند.

جهان افروز عنوان کرد: زنان ما ثابت کردند علاوه بر نقش تاثیرگذاری می‌توانند با حفظ شئونات اسلامی در صحنههای مختلف جامعه حضور داشته باشند ./س

برچسب ها: زنان ، ایرانی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.