معاون عملیات پلیس راه ناجا با بیان اینکه 95 درصد از حمل و نقل در کشور زمینی انجام می شود گفت: 11 هزار کیلومتر ریل جاده ای به 13 هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است که این موضوع در بحث جذب گردشگر بی تاثیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صمد اسفندیاری در نشست هم اندیشی تورآوران ایران که در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد اظهار داشت: تصادفات به خصوص کشته های این تصادفات چند سالی است که جزء دغدغه های دولتمردان شده است. در سال 1380 که تعداد خودروها بیش از 4 میلیون دستگاه بود بیش از 19 هزار نفر به دلیل تصادف در جاده های ایران کشته شدند.
وی ادامه داد: در سال 1381 بیش از 21 هزار و 873 نفر، در سال 82 بیش از 25 هزار نفر، در سال 83 بیش از 26 هزار نفر و در سال 84 بیش از 27 هزار نفر در جاده ها جان خود را از دست دادند اما از سال 85 به بعد میزان کشته ها در تصادفات جاده ای کاهش پیدا کرد.
معاون عملیات پلیس راه ناجا تصریح کرد: در پایان دهه 80 بیش از 15 میلیون خودرو و نزدیک به 7 میلیون موتورسیکلت در کشور در حال تردد هستند که اگر افزایش سه برابری خودرو را در نظر بگیریم می بایست طبق پیش بینی بالغ بر 50 هزار نفر در تصادفات جاده ای کشته می شدند اما روند رو به کاهش این تصادفات منجر به این شده است که در سال 90 بیش از 20 هزار نفر کشته شوند هر چند که برای کشور ایران با تاریخ و تمدن غنی بسیار ناپسند است که چنین آماری از تصادفات جاده ای داشته باشد اما همین میزان، افزایش ایمنی ترددها را نشان می دهد.
اسفندیاری تاکید کرد: با توجه به افزايش سه برابري توليد خودرو، اگر روند تصادف‌هاي جاده‌يي به همان ميزان رشد مي‌كرد، تا كنون بيش از 50هزار نفر كشته داشتيم؛ اما خوشبختانه اين روند متوقف شد و تعداد كشته‌هاي جاده‌يي به 20هزار و 68 نفر رسيد.
وی یادآور شد: ايران با توجه به داشتن آمار 2 / 8 درصد در تصادف‌هاي جاده‌ ايي به ازاي 10هزار وسيله‌ نقليه‌اي كه توليد مي‌شود، در ميانگين جهان قرار گرفته است. اين، آمار سازمان بهداشت جهاني است.
اسفندیاری گفت: اکنون با اعلام سازمان بهداشت جهانی در میزان تصادفات جاده ای به یک رقم میانگین در دنیا رسیده ایم.
وي در ادامه اظهار اميدواري كرد كه مسيرهاي ريلي در كشور افزايش يابد تا امنيت سفر هم بيشتر شود.
وی خاطر نشان کرد: معمولا صلاحيت راننده‌ها در جاده‌ها كنترل مي‌شود؛ اما شركت‌هاي مسافرتي بايد در اين‌باره دقت بيشتري داشته باشند و افرادي را به كار گيرند كه صلاحيت لازم را براي هدايت گردشگران در مسيرهاي برون‌شهري داشته باشند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار