کارشناس صدور روادید در وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارج برای برطرف کردن مشکلات فعلی صدور روادید را در اولویت اصلی خود قرار داده تا صدور گذرنامه به سهولت در کشور انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، کریمی در نشست هم اندیشی تورآوران ایران که در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد گفت: یکی از مشکلات ما با آژانس داران این است که آژانس داران  نمی توانند گذرنامه را اسکن و بازیابی کنند اما با راه اندازی این سایت این مشکلات برطرف خواهد شد.
وی تصریح کرد: زمان صدور روادید به تازگی به 5 روز رسیده است و متقاضیان بعد از ارسال مدارک 5 روز کاری دیگر می توانند ویزا را دریافت کنند.
کارشناس صدور روادید در وزارت امور خارجه افزود: برخی از همکاران در دفاتر خدمات مسافرتی اطلاعات کاملی از مهمانان ندارند. شاید در این زمینه مدیر آژانس اطلاعاتش کامل باشد اما در زمان ارسال مدارک نواقصی دیده می شود.
وی همچنين درباره‌ لغو رواديد ايران با 60 كشور، تاکید كرد: راهكارها در اين زمينه مشخص شده است و شايد بتوان از ميان 60 كشور پيشنهاد شده، با تعداد خاصي لغو رواديد را انجام داد.
در اين ميان، يكي از تورگردانان درباره‌ برخورد سليقه‌ ايي براي گرفتن تعرفه‌ رواديد ايران در برخي كنسول‌گري‌هاي خارج از كشور پرسشي را مطرح كرد كه كريمي جواب داد: تعيين تعرفه رواديد، يك قانون است و اين مبلغ براساس نظر وزير امور خارجه و با انجام كارشناسي و در نظر گرفتن اصول كشورها تعيين مي‌شود.
کارشناس صدور روادید در وزارت امور خارجه، اظهار داشت: قيمت رواديد زيارتي ايران در حال حاضر نصف رواديد ورودي است و اين كار با هدف رشد گردشگري مذهبي در كشور انجام شده است.
در ادامه جمشيدي كارشناس ارشد بخش صدور رواديد وزارت امور خارجه  افزود: اين‌كه گفته مي‌شود رواديد در فرودگاه شيراز صادر نمي‌شود درست نيست. در حال حاضر در فرودگاه‌هاي شيراز، تبريز، تهران، اصفهان و نمايندگي قشم، رواديد فرودگاهي صادر مي‌شود.
وي ادامه داد: صدور 10هزار رواديد فرودگاهي در سال گذشته، آمار درستي است، چون ما امكانات كافي در فرودگاه‌ها نداريم. ما آمادگي داريم رواديد را در فرودگاه صادر كنيم، ولي در نظر بگيريد براي ورود هر نفر به كشور، تأييد وزارت اطلاعات و ارگان‌هاي ديگر لازم است.
جمشیدی یادآور شد: جمشيدي در ادامه بيان كرد: بي‌انصافي است كه مي‌گوييد مدت صدور رواديد بيشتر از پنج روز است. اگر صدور رواديدي طولاني مي‌شود، به‌خاطر كامل نبودن مدارك و اطلاعات است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
سال ۸۴ سفری بودم از دبی آمد رفتم گذراع عفو کنم گفت مشکل داری دادگاه رفتم ولی هیچ گفت باید بری تهران چکار کنم کجا برام
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۸:۴۹ ۲۴ تير ۱۳۹۷
باسلام امروز گذرنامه درست کردم بعد یه ساعت برام پیام اومد اطلاعات هویتی شما مغایر است رفتم اماکن اصلاحش کردم به نظرتون گذرنامم به تاخیر میفته؟
آخرین اخبار