يک ديپلماتيک غربي از فشارهاي غرب به کوفي عنان فرستاده سازمان ملل متحد به سوريه براي اعلام شکست مأموريت و تلاشهايش به منظور حل بحران سوريه خبر داد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار ؛اين مقام غربي تصريح کرد برخي کشورها که با راهکارهاي سياسي مخالفند از اظهارات اخير کوفي عنان درباره ديدار مثبتش با بشار اسد رئيس جمهور سوريه خشمگين شده اند.کوفي عنان همچنين از گامهاي متقابل براي پايان دادن به خشونت در مناطق و شهرهاي مختلف سوريه صحبت کرده بود .

اين مقام غربي هشدار داد امريکا و کشورهاي حامي مخالفان سوري با حمايت مالي و تسليحاتي خود باعث درگيري در سوريه شده اند و درگيريها را نيز به سوي وضع خطرناکي سوق مي دهند که به جنگ داخلي منجر مي شود .

به گفته اين مقام غربي ، اردوگاههاي آموزش افراد مسلح در کشورهاي نزديک به سوريه مملو از افراد مسلحي است که در قالب گروههاي بيست تا سي نفره آموزش داده مي شوند و پس از آموزش با عبور از مسيرهاي انحرافي وارد سوريه مي شوند .

اين مقام ديپلماتيک غربي گفت برخي طرفهاي شرکت کننده در تلاشها براي سرنگوني نظام سوريه اميدوارند يک راهکار سياسي سريع پيدا شود و آنها از تلاشهاي اخير عنان حمايت کرده اند اما برخي طرفهاي ديگر حامي افراد مسلح با هرگونه انديشه سياسي مخالفند و راهکار نظامي را براي سرنگوني نظام سوريه ترجيح مي دهند به همين سبب اظهارات نيروهاي مخالف سوري بر اساس کشورهايي که از آنها حمايت مي کنند متفاوت است.  اگر کشورهاي حامي آنها راهکارهاي نظامي را ترجيح مي دهند و با افکار سياسي مخالفند مواضع مخالفان نيز افراطي تر و شديدتر است .

اين مسئول غربي ،‌عناصر مخالف سوري مورد حمايت برخي قدرتهاي منطقه در خليج فارس را طبلهايي توصيف کرد که بنا به دستور کشورهاي حامي آنها به صدا در مي آيند.

برچسب ها: سوریه ، عنان ، ماموریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار