روزنامه نگار روزنامه القدس العربي چاپ لندن از عملکرد رسانه هاي عربي و بين المللي در سانسور خبرهاي مربوط به اعتراضات در شرق عربستان انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي ؛ احمد المصري در گفتگو با اين شبکه  تصريح کرد: خبرهاي داخلي عربستان سانسور مي شود. به ويژه که رسانه هاي وابسته به عربستان و متحدانش رياض، چه مطبوعات چاپ لندن و چه شبکه هاي تلويزيوني، از پرداختن به اين خبرها خودداري مي کنند.

المصري افزود: براي بعضي رسانه هاي وابسته، عربستان مانند گاو مقدسي است که هر نوع انتقادي از آن ممنوع است. روزنامه القدس العربي اين خط قرمز را قبول ندارد و به همين علت خبرهاي مربوط به اعتراضات در داخل عربستان را منتشر مي کند. ما شاهد آن بوديم که دو روزنامه مهم عربي چاپ لندن (الشرق الاوسط و الحيات) هيچ اشاره اي به اعتراضات داخلي در عربستان نداشتند.

وي اضافه کرد: بعضي از رسانه ها هم از کشته شدن دو تظاهرکننده شيعي خبر دادند و تلاش کردند به اين اعتراضات جنبه مذهبي بدهند. در حالي که همين رسانه ها عملکرد کاملا متفاوتي نسبت به بحران سوريه دارند. اين رسانه ها تلاش مي کنند تظاهرکنندگان در عربستان را مزدور ايران معرفي کنند.


برچسب ها: عربستان ، رسانه ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار