کارشناس سياسي سوري نقش ايران را مثبت و سازنده دانست و تاکيد کرد اگر واقعا هدف از تحرکات در سوريه آزادي و دموکراسي است مي توان از طريق گفتگو به اين هدف دست يافت و ايران نيز قادر است به اين امر کمک کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛‌ حميدي العبدالله در گفتگويي با اين شبکه درباره کنفرانس خبري جهاد مقدسي سخنگوي وزارت خارجه سوريه و اظهارات وي درباره جنايت تريمسه و شتابزده خواندن نامه کوفي عنان فرستاده سازمان ملل به سوريه در اين باره گفت: متاسفانه کشورهاي پر سر و صدا که بسياري از رسانه ها را نيز در اختيار دارند مواضع خود را در قبال سوريه از قبل تعيين کرده اند.

معمولا هر زمان که قرار است شوراي امنيت براي بررسي مسئله سوريه تشکيل جلسه دهد گروه هاي مسلح اقدامات خود را تشديد مي کنند تا دولت سوريه را در موضعي قرار دهند که يا در برابر آنچه روي مي دهد سکوت کند و مسئوليت هاي خود را براي حفظ امنيت مردم ناديده بگيرد يا آن که اين گروه ها را هدف حمله قرار دهد که در نتيجه از اين امر براي وانمود کردن ارتکاب جنايت در سوريه استفاده مي کنند و آن را به دولت  نسبت  مي دهند.

وي در ادامه گفت: وقتي حادثه تريمسه آغاز شد کاملا مشخص بود که اين حادثه تکرار همان حادثه اي است که در منطقه الحوله در آستانه نشست قبلي شوراي امنيت روي داد.

العبدالله در ادامه درباره اعلام آمادگي ايران براي ميزباني ديدارهاي مخالفان و دولت سوريه در تهران گفت: به نظر من اين اقدام ايران مثبت است و بار ديگر نشان دهنده تلاش ايران براي جلوگيري از خونريزي ها در سوريه است.

 اين امر همچنين نشان مي دهد ايران  در سوريه دخالتي ندارد و بي طرف است و از هيچ يک از طرفين عليه ديگري حمايت نمي کند در غير اين صورت براي ميزباني اعلام آمادگي نمي کرد.

کارشناس مسائل سياسي گفت: ايران مخالف هرگونه دخالت خارجي در سوريه است و نمي خواهد برنامه هاي غربي به زيان مردم سوريه در اين کشور اجرا شود. اگر هدف از اين تحرکات در سوريه آزادي و دموکراسي است مي توان اين اهداف را از طريق گفتگو تحقق بخشيد و ايران نيز با توجه به روابط خوب خود با همه طرف ها مي تواند نقش مثبتي در اين زمينه ايفا کند. بنابراين موضع ايران مثبت و سازنده است.
برچسب ها: ایران ، سوریه ، سازنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار