فرماندار درميان گفت: جشنواره فرهنگي ورزشي روستائيان و عشاير شرق کشور نهم و دهم شهريور ماه سال جاري در روستاي بورنگ شهرستان درميان برگزار مي شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ رجبعلي براتي پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگي و بر نامه ريزي اين جشنواره اظهار کرد: 400 ورزشکار زن و مرد از 11 استان شرق کشور در اين رقابت ها شرکت مي کنند.

وي ارتقاي سلامتي، زنده نگه‌ داشتن و ترويج بازي‌هاي بومي ومحلي، توجه به ورزش روستائيان وعشاير و همچنين تعامل و ارتباطات فرهنگي بين نقاط روستايي و عشايري کشور را از جمله اهداف اين جشنواره دانست.

فرماندار درميان با بيان اين مطلب که احياء بازي‌هاي بومي و محلي در تقويت و توسعه ورزش‌ روستايي و گسترش روحيه نشاط در جامعه نقش اساسي ايفا مي‌کند، اظهار کرد: بي شک گسترش فعاليت‌هاي ورزشي جوانان روستايي وعشايري، ورزشکاران توانمندي را به ورزش شهرستان درميان معرفي خواهد کرد.

براتي يکي از بزرگ‌ترين دغدغه‌هاي امروز جامعه را چگونگي پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برشمرد و افزود: گسترش بازي‌هاي بومي و محلي و توجه جدي به ورزش در روستاها و مناطق کمترتوسعه يافته مي‌تواند در اين راستا مثمرثمر باشد.

وي با اشاره به فعاليت 24 هيئت ورزشي در شهرستان درميان اظهار کرد: 300 ورزشکار درمياني به صورت حرفه‌اي در 24 رشته ورزشي فعاليت مي‌کنند.

فرماندار درميان با بيان اينکه در سال گذشته مبلغ يک ميليارد و 400 ميليون تومان براي استخر شنا و سالن ورزشي بانوان هزينه شده است، افزود: استخر شناي شهر اسديه تا پايان سال جاري به بهره برداري مي‌رسد.

براتي یادآور شد: اين جشنواره علاوه بر معرفي بازي‌هاي بومي و محلي شهرستان و استان مي تواند نمايشگاه فرهنگ غني و اصيل روستايي و عشايري استان خراسان جنوبي بويژه شهرستان درميان باشد./س

برچسب ها: جشنواره ، عشایر ، فرهنگی ، شرق ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.