برگزاري اين همايش ها و جذب جوانان در آنها ؛كلام خداوند باعث شده تا در مقابل كشورهاي بيگانه قدرتمند بايستيم.

به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل؛ همايش سراسري مديران موسسات قرآني كشور در فتح المبين با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ حجت الاسلام والمسلمين حميد محمدي قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در علوم قرآني و رئيس مركز هماهنگي توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور ظهر امروز برگزار شد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: خداوند را شاكريم كه در آستانه ماه مبارك رمضان در يك محفل قرآني دور هم جمع شديم تا برنامه و اهداف خود را در راستاي انس بيشتر با قر‌آن كريم برگزار كنيم.

وي افزود: براي دور كردن جوانان از هجوم فرهنگ بيگانه و نيز ماهواره ها انس با قرآن و برگزاري همايش هاي اينچنيني ضروري است.

حسيني ادامه داد: بعضي ها با لجاجت به دنبال كفر هستند و انبيا (ع) هم نتوانستند آن ها را هدايت كنند ولي بيشتر مردم شرايط پذيرفتن كلام الهي را دارند.

همچنين حجت الاسلام و المسلمين حميد محمدي قائم  مقام وزير فرهنگ ريشه دار ترين حركت قرآني وجود جلسات قرآن و تشويق والدين و فرزندان به خواندن اين كتاب الهي است.

وي اظهار داشت: بي سوادي قرآن در ايران بيداد مي‌كند كه بايد با برگزاري جلسات در خانواده ها مردم را به سمت و سوي اين كلام الهي سوق دهيم.
سيدمحمد حسيني،وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:يك ماه نمايشگاه قرآن را در پيش داريم كه اميدوارم بتوانيم جوانان بيشتري را جذب كلام وحي و پروردگار كنيم.
وي افزود:انس گرفتن با قرآن مجيد، تنها راه ايستادن در مقابل كشور هاي بيگانه است.
وي تصريح كرد:بايد اتفاقاتي را كه كشور هاي بيگانه در مسير توقف اسلام قرار مي دهند را شناسايي كرده و آنها را به حاشيه ببريم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با توجه به برگزاري نمايشگاه هاي اخير اظهارداشت:ما تمامي سعي خود را براي جذب بيشتر جوانان به فرهنگ غني اسلامي و قرآني مي كنيم و برگزاري نمايشگاههايي چون بازي هاي رايانه اي و نمايشگاه  رسانه هاي ديجيتال،يكي ازبهترين راهها بود.
وي تصريح كرد:عده اي با لجبازي به دنبال كفر هستند و پيامبران خداوند هم نتوانستند آنها را به مسير اسلام دعوت كنند.
حسيني ادامه داد:خوشبختانه بيشتر مردم آمادگي پذيرش از كلام پرودگار را دارند و ما از اين مسئله بسيار خرسند هستيم.
وي با بيان اين مطلب كه قرآن كريم بهترين منبع براي هدايت ما انسانها است،افزود:اگر هر روز به كلام خداوند و خواندن قرآن بپردازيم،  انساني متفاوت تر از روز گذشته خود خواهيم بود.
وي ادامه داد:خط اصلي قرآن كريم ذكر است و ما وظيفه داريم كه از آن در جهت هدايت بيشتر ،بهره مند شويم.
حسيني اظهار داشت:اگر كسي از قرآن بهره نبرد؛طبق كلام پروردگار،فاقد عقل و خرد است.
وزيرفرهنگ وارشاد اسلامي تصريح كرد:در دولت نهم و دهم سعي شده تا بيشتر به قرآن توجه شود به اين دليل كه در گذشته بيشتر تمركز ها به سمت سينما،تئاتر و موسيقي بود.
وي ابراز داشت:خوشحاليم كه در كنار رسيدگي به وظايف فرهنگ وارشاد اسلامي توانستيم جوانان و مردم را بيشتر به خواندن و تفكر در قرآن كريم تشويق كنيم.
وي با اشاره به حمايت از موسسات قرآن كريم،افزود:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از تمامي موسسات قرآني حمايت و مردم را به همدلي و همكاري  نيز دعوت مي كند.
حسيني اظهار داشت:بايد تدريس قرآن و توجه بيشتر به اين كلام الهي در خانواده ها  نهدينه شود و پرداخت به آن در دانشگاه ها و مدارس بيش از پيش  شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد:ساماندهي موسسات قرآني و اخذ مجوز از ديگر وظايف وزارت ارشاد بوده كه ما تا الان از هيچگونه كمكي دريغ نكرده ايم.
وي با اشاره به جلسات عرفان در مكان هاي غير از تحت نظر وزارت ارشاد، تصريح كرد:بايد مراقب كلام كساني بود كه به عنوان برگزاري جلسات عرفان،به دنبال پراكنده گويي و انحراف جوانان هستند.
حسيني ادامه داد:ما سعي مي كنيم كنترل خود را روي موسسات قرآني افزايش داده و تاپايان سال تعداد اين موسسات به 2000 موسسه مي رسد.
وي افزود:بايد از هنرمندان بزرگ كشورمان در راستاي ساخت آثار ارزشمند ديني و اسلامي استفاده كنيم كه امروزه وجود سريال هاي خاص قرآني از نتايج خوب و قابل توجه به دست آمده است.
وي ابراز داشت: 33 جشنواره در اين راستا تعريف شده كه در ماه مهر و آبان معرفي مي شوند.
حسيني با اشاره به نمايشگاه بين المللي قرآن كريم،تصريح كرد:امشب از برخي خادمان قرآن در نمايشگاه بين المللي قرآن كريم تجليل و تشكر مي شود.
وي با اشاره به همبستگي  بيشتر فعالان قرآني،گفت:در بين فعالان قرآني نبايد مانند هنرمندان تئاتر اختلافي وجود داشته باشد.

* همه انسانها با قرآن متولد شده اند

همچنين؛حجت الاسلام و المسلمين حميد محمدي،قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني و رئيس مركز هماهنگي توسعه و ترويج فعاليتهاي قرآن كشور،گفت:هر انساني با قرآن متولد شده و زبان قرآن،زباني بين المللي است.
 وي افزود:بايد جلسات قرآني ريشه دار تر شود و اين امر در جلسات قرآني خانواده ها تحقق مي يابد.
 وي ادامه داد:نبايد بگذاريم بي سوادي قرآني در كشور گسترش يابد.از زمان ورودم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توانستيم جلوي اين بي سوادي را بگيريم.
وي تصريح كرد:بايد فرهنگ قرآني در خانواده ها نهادينه شود و اين تنها و بزرگترين رسالت ما است.
برگزيدگان قرآن كريم در حوزه آموزش به شرح زير است:محمد جواد اسماعيل زاده از تربت حيدريه،حسين خاكساري از اصفهان،مجتبي عزيزي از ابر كوه ،صادقي از خلخال،حسن فلاح از بابل،رضا علي پور از خرمشهر،مريم عليزاده از استان قم،نسرين خداكرمي از گودرز.
گفتني است؛هركدام از برگزيدگان در حوزه آموزش موفق به دريافت چهار سكه تمام بهار آزادي و يك سكه نيم بها شدند./ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار