استاندار آذربایجان غربی از آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری ماکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، وحید جلال‌زاده در مراسم آغاز عملیات گازرسانی به سه روستای ماکو اظهار داشت: با مذاکرات انجام شده با سرمایه‌گذار این طرح مقرر شده است بیش از یک هزار میلیارد ریال برای آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری ماکو هزینه شود.

وی بر شتاب بخشیدن به روند احداث منطقه آزاد تجاری ماکو تاکید کرد.

به گفته جلال‌زاده طرح گازرسانی به روستاهای باشکند، گجوت و سنگر در شهرستان ماکو با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال اجرا می‌شود و با بهره‌برداری از آن تعداد 446 خانوار با جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر از نعمت گاز خانگی برخوردار می‌شوند.

*آغاز بهره‌برداری از ۲ واحد تولیدی در ماکو

همچنین با حضور استاندار آذربایجان غربی کارخانه تولید درب ضدسرقت و کارخانه تولید پی وی سی در محل شهرک صنعتی ماکو افتتاح شد.

کارخانه تولید درب ضدسرقت با مشارکت و سرمایه‌گذار خارجی احداث و برای احداث آن مبلغ یک میلیون و 100 هزار دلار هزینه شده است.

در این کارخانه ماهانه 800 الی یک هزار درب ضدسرقت تولید می‌شود. با افتتاح این کارخانه برای 25 نفر شغل ایجاد شد.

همچنین طرح تولید کارخانه پی وی سی با میزان سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریال با تولید ماهانه 500 تن افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این کارخانه برای 150 نفر اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شد.

بازدید از طرح‌های مهر ماندگار شهرستان ماکو از جمله بیمارستان فجر ماکو، آبرسانی و زهکشی دشت شهید جواد قنبری، بازدید از روند اجرای طرح تعریض خیابان امام ماکو، بازدید از روند احداث مصلی شهرستان ماکو از جمله برنامه‌های استاندار آذربایجان غربی در سفر به شهرستان ماکو بود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.