مديركل نظارت بر فرودگاه ها، شركت ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از ابلاغ اتمام حجت اين سازمان مبني بر درج بليت هاي الكترونيكي پروازهاي داخلي به زبان فارسي به تمامي شركت هاي هواپيمايي داخلي و دفاتر خدمات مسافرت هوايي خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، مراد اسماعيلي اظهارداشت: در فصل دوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، اصول پانزدهم و هفدهم، فارسي بودن  زبان و خط رسمي كشور همچنين مبناي كار ادارات دولتي بر تاريخ هجري شمسي تصريح شده است. به موجب قانون "تعيين حدود مسوليت شركت هاي هواپيمايي ايران در پروازهاي داخل كشور مصوب 1364"، مسوليت شركت هاي هواپيمايي ايراني در مورد حمل ونقل مسافر و بار در پروازهاي داخلي در حدود مسوليت مقرر در پروازهاي بين المللي مذكور در كنوانسيون ورشو و پروتكل اصلاحي آن (امضا شده در لاهه) در نظر گرفته شده است. اين كنوانسيون به منظور يكسان كردن مقررات حمل و نقل هوايي بين المللي منعقده شده است.

وي با بيان اين مطلب كه بهره گيري از فناوري روز بازرگاني هواپيمايي و صدور بليت هاي الكترونيكي در پروازهاي داخل كشور با توجه به مزايا و تسهيلات موجود براي مسافرين، مورد توجه كليه شركت هاي هواپيمايي داخلي قرار گرفته است، ادامه داد: با استناد به قوانين فوق الذكر و ابلاغ بخشنامه سازمان هواپيمايي كشوري دفاتر فروش هر يك از شركت هاي هواپيمايي داخلي و دفاتر خدمات مسافرت هوايي ملزم هستند تمامي اسناد حمل و نقل هوايي مسافر اعم از بليت هاي اينترنتي و يا الكترونيكي را براي هموطنان ايراني به زبان فارسي و تاريخ هجري شمسي صادر و ارائه كنند و استفاده از زبان و يا خط ديگر انتخابي است.

مدير كل دفتر نظارت بر خدمات مديركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردي اظهارداشت: در جلسه اي با نمايندگان شركت هاي هواپيمايي نيز از عدم درج زبان فارسي در بليت هاي الكترونيكي به عنوان نقض صريح قانون اساسي و نظامات دولتي ياد شده است و با وجود ابلاغ سازمان هواپيمايي كشوري در چند مرحله به شركتهاي هواپيمايي داخلي همچنان شاهد درج اطلاعات اساسي و ضروري بليت ها به زبان لاتين توسط برخي شركت ها هستيم.

مديركل نظارت بر فرودگاه ها، شركت ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اين مطلب كه اين بخشنامه 21/3/91 ابلاغ شده و از ابتداي مردادماه جاري لازم الاجراست هشدار داد: بديهي است تمامي اشخاص حقيقي و حقوقي مربوطه كه تا تاريخ فوق الذكر تمهيدات لازم را براي اجراي اين بخشنامه اتخاذ نكنند برابر ضوابط و مقررات مربوطه برخورد خواهد شد و در صورت لزوم به مراجع قضايي جهت پيگرد قضايي معرفي خواهند شد./عب

برچسب ها: هواپیمایی ، بلیت ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار