معاون وزير راه از تلاش براي جذب 1.5ميليارد دلار تسهيلات اختصاص يافته صندوق توسعه ملي براي توسعه ناوگان هوايي خبر داد و گفت: از ايرلاين‌ها خواسته‌ايم گزارشي از نحوه جايگزيني هواپيماي پشتيبان ارائه دهند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، خلبان حميد رضا پهلواني اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌اي به منظور بررسي رتبه‌بندي شركت هاي هواپيمايي و نحوه استفاده از هواپيماي پشتيبان توسط شركت‌هاي مذكور با حضور مديران عامل و نمايندگان ايرلاين‌ها برگزار شد.
 
وي ‌به تلاش‌هاي سازمان هواپيمايي كشوري براي استفاده از 1.5 ميليارد دلار تسهيلات اختصاص يافته توسط صندوق توسعه ملي براي خريد هواپيما اشاره كرد و گفت: اين سازمان در صدد است قوانين را به گونه‌اي با شرايط انطباق دهد كه شركت هاي هواپيمايي بتوانند منافع خود را استخراج كنند.
 
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري بر همكاري تنگاتنگ شركت‌هاي هواپيمايي با سازمان هواپيمايي كشوري تأكيد كرد و افزود: سازمان هواپيمايي كشوري به عنوان نماينده شركت‌هاي هواپيمايي و مردم به ساختار سازي در اين بخش پرداخته است.
 
خلبان پهلواني اظهار داشت: در اين جلسه از شركت‌هاي هواپيمايي خواستار ارائه گزارشي از نحوه جايگزيني هواپيماي پشتيبان شديم.
 
معاون وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر اين كه بايد براي به صفر رساندن تاخيرات پروازي تلاش‌هاي گسترده‌اي از سوي ايرلاين‌‌ها صورت گيرد، افزود: با توجه به قرار گيري در اوج سفرها در نظر داريم مردم طعم برنامه ريزي مدون و بسترسازي مناسب براي سفري ايمن و راحت را بچشند، به همين منظور ايرلاين‌ها بايد نسبت به برنامه‌ريزي صحيح و مدون همچنين معرفي هواپيماي پشتيبان اقدام كنند.
 
* ايرلاين‌‌ها در رتبه‌بندي ستاره‌هاي بيشتري كسب كنند
 
رييس سازمان هواپيمايي كشوري همچنين به نحوه رتبه‌بندي شركت‌هاي هواپيمايي اشاره كرد و افزود: رتبه بندي شركت‌هاي هواپيمايي به عنوان پارامتر انگيزشي در راستاي ارتقاي كيفيت ارائه خدمات در دستور كار قرار گرفته است و اميدواريم شركت‌هاي هواپيمايي بتوانند در اين رقابت اقتصادي با دريافت ستاره‌هاي بيشتر حضور چشمگيري داشته باشند.
 
خلبان پهلواني با بيان اينكه نقطه نظرات كارشناسي شركت‌هاي هواپيمايي فاكتور تعيين كننده در اجراي رتبه‌بندي به شمار مي‌رود، افزود: در اين رتبه‌بندي فاكتورهاي متنوعي متناسب با وضعيت شركت‌هاي هواپيمايي در نظر گرفته شده است و ممانعت اجرايي براي شركت‌هاي هواپيمايي ايجاد نخواهد كرد.
 
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه در سازمان هواپيمايي كشوري توجه به ايمني بر هر امر ديگري ارجحيت دارد، گفت:‌ رتبه‌بندي شركت‌هاي هواپيمايي با تعيين پارامتر‌هايي، به منظور فراهم آوردن بازار رقابت سازنده و مثبت، افزايش بهره‌وري، ايمني و كيفيت ارائه خدمات در دستور كار قرار گرفته است.
 
معاون وزير راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: از شركت‌هاي هواپيمايي خواستاريم پيشنهادات خود را به سازمان هواپيمايي كشوري ارائه كنند تا پس از جمع‌بندي نهايي و با همكاري شركت‌هاي هواپيمايي شاهد اجراي موفقيت آميز عمليات رتبه‌بندي شركت‌هاي هواپيمايي باشيم./عب
برچسب ها: تاخیر ، هواپیما ، ایرلاین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار