فوق تخصص غدد كودكان گفت: هر سال 70 هزار كودك زير 15 سال در دنيا مبتلا به ديابت مي شوندكه كيفيت زندگي و فعاليت هاي آنها در حوزه هاي مختلف قابل پيش بيني نيست.

دكتر مهين هاشمي پور فوق تخصص غدد كودكان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با بيان اينكه امروزه ديابت يكي از مشكلات جوامع محسوب مي شود گفت : با توجه به اين كه هر سال 70 هزار كودك زير 15 سال در دنيا مبتلا به ديابت مي شوند ، كيفيت زندگي اين كودكان و نيز فعاليت هاي آنها در حوزه هاي روحي رواني ، تغذيه ، عفونت ها ، خواب و... قابل پيش بيني نمي باشد .  
 
وي با اشاره به اينكه امروزه ثابت شده كه قند بعد از غذا ارتباط بسيار  زیادی با عوارض ديابت دارد و در صورتي كه قند بعد از غذا  كنترل شود عوارض ديابت كاهش خواهد يافت تصريح كرد : در صورتي كه قند بعد از غذا بالا باشد 2/2 برابر مرگ و مير در اين بيماران بيشتر خواهد بود.  
 
اين فوق تخصص غدد كودكان در پايان با بيان اينكه انسولين هاي استفاده شده در سالهاي گذشته به دليل طول اثر زياد ، كفايت كنترل قند بعد از غذا را نداشته كه امروزه با  انسولين novorapid كه از سرعت جذب بالا و اثر سريع برخوردار هستند مي توان قند خون بعد از غذا را به خوبي كنترل نمود خاطرنشان كرد : اين انسولين 10 تا 20 دقيقه بعد از تزريف اثرگذار بوده و طول اثر آن 4 تا 5 ساعت به طول مي انجامد كه در اين مورد خطر كاهش قند خون پس از تزريق اين انسولين خيلي كم بوده و در كنترل متابوليك كودكان ديابتي بسيار موثر است.  
 
استاد دانشگاه علوم پزشكي اصفهاندر پايان با اشاره به اينكه گواتر از ديگر مواردي است كه در سنين بلوغ شايع تر است و عدم درمان آن مي تواند منجر به سرطان يا گواتر سمي شود گفت : اين بيماران ، پس از بررسي هاي اوليه بايد درمان شوند./عط 

برچسب ها: سرطان ، انسولین ، گواتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار