اشعار سهراب سپهري قابليت زيادي براي تبديل شدن به تابلوي نقاشي دارد.

مريم صاحب اختياري، هنرمند نقاش كشورمان، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: در هنرهاي تجسمي به ويژه نقاشي مي‌بايست ايده هاي جديدي از سوي هنرمندان ارائه شود.

وي اظهار داشت: پرداختن به هنر و خلق آ‌ثار هنري با نگاهي جديد مي‌تواند باعث ماندگاري بيشتر آثار شود به عبارت ديگر آثاري كه با تاكيد بر اصالت هاي موجود در هنر ايراني با رويكردها و ايده هاي جديد خلق مي شود ماندگاري بيشتري را دارد.

صاحب اختياري كه ‌آثار نقاشي با الهام از اشعار سهراب سپهري و عكس هايي از طبيعت ايران خلق كرده است، گفت: زمانيكه عكس هايي از طبيعت ايران را ديدم احساس كردم اين عكس ها به اشعار سهراب سپهري نزديك است بنابراين بخش هايي از اشعار سهراب سپهري كه به عكس ها و مفهوم آن ها نزديك بود انتخاب كردم.

وي  اظهار داشت: نقاشي هايي را براساس اشعار سهراب و عكس هاي طبيعت ايران خلق كردم.

اين هنرمند نقاش كشورمان تصريح كرد: در حقيقت برداشتي كه از آن ها داشتم را با ارائه تابلوهاي نقاشي ارائه كردم.

صاحب اختياري در ادامه تصريح كرد: هنرمندان جوان مي‌توانند با ايده پردازي آثار بيشتري را خلق كنند.

وي گفت: در حقيقت به يك موضوع خاص بسنده نكنند و براساس آن آثاري را خلق كنند بلكه مي‌توانند با الهام از آثار ديگر هنرمندان در رشته هاي مختلف مجموعه اي را خلق كنند.

وي خاطرنشان كرد: برگزاري نمايشگاه براي هنرمندان جوان مي‌تواند فرصتي مناسب در جهت آشنايي بيشتر آن ها با شيوه هاي مختلف خلق اثر هنرمندان تجسمي و نيز تبادل نظر بيشتر آن ها (هنرمندان جوان) با پيشكسوتان عرصه تجسمي باشد.

صاحب اختياري درباره اهميت خلق آثاري برگرفته از اشعار شاعران نيز گفت: اشعار شاعران برجسته ايران همچون سهراب سپهري به نوعي تصوير يك اثر هنري است در حقيقت اشعار سهراب را مي‌توان به نوعي نقاشي دانست.

وي خاطرنشان كرد: شعرهاي اين شاعر برجسته كشورمان را مي‌توان به راحتي به تابلوي نقاشي تبديل كرد به عبارت ديگر اشعار سهراب قابليت فراواني براي به تصوير كشيدن دارد.

اين نقاش گفت: البته بسياري از شاعران ايران اشعاري به زيبايي تصوير دارند و با الهام از اشعار آنها مي‌توان تابلوهاي كم نظيري را خلق كرد.

وي اظهار داشت: پرداختن به موضوعات از اين دسته مي‌تواند همان ايده پردازي و نگاه ديگري داشتن به هنرهاي تجسمي محسوب شود ، فقط با كمي توجه بيشتر مي‌توانيم به اين ايده پردازي بپردازيم./ي2
برچسب ها: شعر ، سهراب ، نقاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار