استاندار آذربایجان غربی با تاكید بر حفظ وحدت و همدلی میان مردم و مسوولین گفت: مسوولین و بخش های مختلف همه و برای حفظ منافع ملی و حقوق مردم و رشد تعالی میهن اسلامی تلاش می كنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه، وحید جلال زاده در آیین روز ملی صنعت و معدن كه با حضور صنعتگران، معدنكاران و مدیران كارخانجات و شركت های تولیدی برگزار شد، ضمن تبریك روز ملی صنعت و معدن به اعضای خانواده صنعت و معدن استان افزود: روزملی صنعت و معدن، فرصتی برای قدردانی ازتلاشگران و مجاهدان عرصه های صنعت، معدن و تجارت است.

وی با قدردانی از بخش خصوصی آذربایجان غربی بخاطر سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و معدنی اضافه كرد: سهم سرمایه گذاری دولتی در آذربایجان غربی در بخش های صنعت و معدن درصد ناچیزی است و غالب سرمایه گذاری های این بخش متعلق به بخش خصوصی است.

جلال زاده با عنوان اینكه وظیفه ما امروز در قبال نظام اسلامی بسی خطیر و سنگین است اضافه كرد: برای ادای این وظیفه سنگین، مسوولین باید اختلاف سلیقه را كنار گذاشته و همه در جهت توسعه و تعالی نظام گام بردارند.

وی تاكید كرد: هر كس باید بنا بر تكلیفی كه بر عهده دارد ضمن تعامل مناسب با بخش های دیگر به وظایف محوله به نحو احسن عمل كند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تحریم های دشمنان علیه ملت گفت: علی رغم مشكلاتی كه ملت ایران با آنها دست و پنجه نرم می كنند، همواره در مقابل دشمنان با قامتی راست ایستاده و مقابله كرده اند.

جلال زاده ادامه داد: امروز ملت ایران و جوانان ایرانی در علوم برتر دنیا جزو باشگاه های جهانی هستند و این جوانان در عرصه های مختلف علمی، فن آوری، صنعت، تجارت و تولید، اتفاقات مباركی را رقم زده اند كه یك روز آرزو و رویای ملت ایران بود.

وی در خصوص رسیدگی به مسائل و مشكلات بخش های صنعت و معدن استان نیز گفت: طی جلسه ای كه در چند هفته گذشته در اتاق بازرگانی برگزار شد چهار كمیته مالیات، سوخت، بانكی و كمرگ را برای شناسایی و رفع مشكلات بخش های فعال در حوزه صنعت و معدن استان تشكیل دادیم كه در حال حاضر در جهت تسهیل كار صنعتگران و معدنكاران استان فعالیت می كنند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این مراسم با تاكید بر توسعه صنعت در كنار توسعه بخش كشاورزی گفت: صنعت، موتور محركه اقتصاد كشور است و بسترهای لازم را برای توسعه پایدار فراهم می آورد.

نظام الدین برزگری با عنوان اینكه امروز نوع جنگ دشمن علیه نظام اسلامی تغییر یافته افزود: امروز جنگ نظامی به جنگ اقتصادی تبدیل شده و بدون شك در جنگ اقتصادی، تولیدگران كشور سربازان خط مقدم جبهه هستند و هر قدمی كه برای حمایت از تولید ملی برداشته می شود اجری برابر با جهاد در راه خدا دارد.

رییس سازمان صنایع و معادن استان نیز در این مراسم به ارائه گزارشی در خصوص وضع وجود صنعت و معدن استان پرداخت و گفت: در حال حاضر دو هزارو 772 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با 31 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان وجود دارد كه برای 60 هزار نفر اشتغال ایجاد كرده اند.

مهدی داداشی زین الدین طرح های صنعتی در حال اجرای استان را نیز حدود سه هزار واحد اعلام كرد و اظهار داشت: این طرح ها نیز با 88 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال ساخت هستند كه نزدیك به 497 واحد از این تعداد بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیكی دارند.

در پایان این مراسم از واحدهای نمونه صنعتی استان و همچنین پیشكسوتان عرصه صنعت و معدن با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.