خسارتهای سیل به جاده‌های آذربایجان‌غربی همچنان ادامه دارد

به گزاراش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اروميه خلیل محبت خواه با بیان اینکه به دنبال جاری شدن سیل در شمال آذربایجان غربی طی روز گذشته بیش از 8میلیارد و 858میلیون ریال خسارت برتاسیسات و زیرساختهای حمل و نقل وارد شد، افزود: در این راستا 10 دستگاه ابنیه فنی در چالدران و 66 کیلومتر راه روستایی در خوی آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه همچنین محورهای شمرین- پیرمند، جاندار و دلزی در شهرستان سلماس به دلیل رسوب گذاری و آب بردگی تخریب شده و عملیات راهداری در این محورها در دست اجرا است، گفت:شانه محور اصلی چالدران- خوی و پلهای این محور تخریب شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه محور خوی – چالدران با تلاش شبانه روزی راهداران در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد، ادامه داد: این در حالی است که همچنان پلهای آبرو محور خوی- ایواوغلی به علت رسوب گذاری گل و لای مسدود است.

محبت خواه از اجرای عملیات بازسازی و تعمیر 626 کیلومتر از جاده های آسیب دیده استان در اثر وقوع سیل روزهای گذشته نیز خبر داد و افزود: در این راستا 183 کیلومتر راه اصلی و 59 کیلومتر راه روستایی چالدران و نیز 217 کیلومتر از جاده های اصلی، فرعی و روستایی خوی بازسازی می شود.

وی با بیان اینکه همچنین عملیات راهداری در 167 کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی ماکو اجرا می شود، اظهار داشت: 5 دستگاه پل در محور سه راهی ایواوغلی- قره ضیاالدین به علت رسوبات رودخانه ای مسدود شده بود که راهداران عملیات رسوب برداری در این ابنیه های فنی را با استفاده از 12 دستگاه ماشین آلات سنگین انجام دادند.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی عنوان کرد: پیامدهای منفی سیل در محور ایواوغلی- قره ضیاالدین از جمله آب شستگی، تخریب شیب شیروانی و گاردریل کنار جاده با استفاده از امکانات و منابع اداره راه و شهرسازی شهرستان خوی تعمیر می شود.

محبت خواه از بازگشایی مسیر ارتباطی 162 خانوار روستایی در چالدران، اضافه کرد: عملیات شانه سازی در محور خوی- حمزیان به طول 3 کیلومتر که به دنبال بارش های شدید روزهای گذشته شانه این محور از بین رفته بود، اجرا شد.

وی از آغاز عملیات مرمت 10 دستگاه پل رودخانه ای در جاده" قرخ یاشار- خانقاه" در محدودهخوی خبر داد و گفت: تردد وسایط نقلیه در جاده خوی- قطور به دلیل ریزش مصالح کوهی با مشکل مواجعه شده که با تلاش راهداران در حال حاضر ترافیک روان در این محور جریان دارد.

وی در ادامه این نشست اظهار داشت: در اثر سیل و بارندگی های هفته گذشته بیش از 53 میلیارد ریال خسارت به جاده های شهرستان های ماکو، پلدشت، شوط، خوی و چالدران وارد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.