معاون علمی فناوری رییس جمهور به تاثیر نقش آفرینی جوانان در عرصه های علمی کشور اشاره کرد و گفت: ضیافت اندیشه علم نافعی است که به جوانان در زمینه شناخت مسئولیت‌های فردی و اجتماعی کمک می کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران نسرین سلطانخواه معاون علمی فناوری ریس جممهور بعد از ظهر ديروز در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به آیات و روایات در باب اهیت و ارزش علم گفت: در احادیث و سخنان بزرگان، در دین ارزش یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت برتر خوانده شده است یا علم را نور و حکمت گمشده مومن دانسته اند و در سخنان امام محمد باقر(ع)، ارزش دانشمندی که از دانش خود استفاده کند، از هفتاد هزار عابد با ارزش تر است و بر علم نافع تاکید شده است.

وی در ادامه از دانشجويان حاضر پرسید: با توجه به توصیه ها و تاکید بزرگان بر علم اندوزی و با توجه به اينکه عمر شما در دانشگاه و مکان علمي سپري مي شود، چه ضرورتی برای شرکت در طرح ضیافت اندیشه داريد؟

سلطانخواه درادامه ضمن تقسیم بندی علم به معنای عام و خاص گفت: اگرعلم را به معنای عام بگیریم، یعنی علمی که ما را به معرفت وجود و نفس خودمان می رساند، طرح ضیافت اندیشه، علم نافعی است که می توان از آن سود برد و اگر علم را به معناي خاص آن معنا کنيم، بازهم برای تبدیل علم به علم نافع برای دیگران نیازمند شرکت در طرح ضیافت اندیشه است.

معاون علمی فناوری ريیس جمهور در ادامه به کوتاهی عمر انسان اشاره کرد و گفت: در این زمان اندک، باید هدف خود را مشخص کرده و بدانیم از زندگی چه انتظاری داریم؛ بنابراین با گذشت زمان نیاز ما به طرح هایی مانند ضیافت اندیشه بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: در سال هایی که دانشجو بودیم خیلی از صفات نیکو را در محیط خانواده یاد می گرفتیم؛ اما امروزه الگوی زندگی و جوانان عوض شده است و روحیه خودخواهی در خانواده ها حاکم است و طرح ضیافت اندیشه می تواند به دانشجویان که امروز باید صفات پسندیده چون مسئولیت پذیری را درون خود پرورش دهند و این امر در مسئولیت های آتی آنان می تواند کمک کند.

معاون علمی فناوری رییس جمهور در ادامه به اهمیت شناخت مسئولیت های فردی و اجتماعی دانشجویان در آینده گفت: ضرورت شناخت مسئولیت های فردی و اجتماعی در نقش آفرینی و تاثیرگذاري شما به عنوان سازندگان جامعه فردا باعث شد، تا مسئولین دانشگاه برای برگزاری چنین طرح های اقدام کنند.

سلطانخواه بابيان اينکه زاویه گرفتن از ارزش ها به معناي دور شدن از اصول بوده و همواره از یک زاویه کوچک شروع می شود و به مرور زمان اين فاصله بيشتر مي شود تصريح کرد: غفلت از اين زاويه گرفتن می تواند زمینه انحراف کلی و جدی را در اصول و ارزش ها موجب شود .

 وی در پایان دانشجویان ایرانی را جوانانی خوش فکر و پرانرژی دانست و ابراز و امیدواری کرد و دانشجويان را به استفاده کامل و بهينه از طرح ضيافت انديشه توصيه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار