مقامات بحريني روز گذشته يک سينماگر آمريکايي را به اتهام ساخت بدون مجوز يک فيلم مستند در بحرين،‌از اين کشور اخراج کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ يک مسئول امور رسانه‌هاي بحرين با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد : جن مارلو مستندساز آمريکايي حدود يک هفته پيش وارد بحرين شد و به سرويس‌هاي مهاجرت اين کشور اعلام کرد که قرار است به يکي از دوستان خود کمک کند اما تحقيقات نشان داده که وي اطلاعات دروغيني را تهيه کرده است.

بنابه اعلام اين منبع ،‌ اين مستندساز آمريکايي در طول اقامت خود در بحرين يک فيلم مستند ساخته که براي ساخت آن مي‌بايست مجوز ويژه دريافت مي‌کرد.
در اين بيانيه آمده است اين سينماگر آمريکايي به طور موقت بازداشت شد و تحت بازجويي قرار گرفت و پس از آن به اردن بازگردانده شد.

در اين بيانيه بدون اشاره به موضوع اين فيلم مستند و همچنين سرنوشت آن، آمده است: جن مارلو يکي از اعضاي جنبش همبستگي بين‌المللي است که برخي ديگر از اعضاي آن هم در ماه فوريه به طور غيرقانوني وارد بحرين شده بودند.
مقامات بحريني در ماه فوريه حدود دوازده فعال حقوق بشر را که اکثر آنها مليت آمريکايي داشتند، به اتهام شرکت در تظاهرات غيرقانوني، از بحرين اخراج کردند. اين افراد به مناسبت بزرگداشت نخستين سالگرد آغاز جنبش اعتراضي در بحرين به اين کشور آمده بودند.
برچسب ها: مستندساز ، اخراج ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار