عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مجلس گفت: قطع رابطه با انگليس و حفظ منافع اين کشور از طريق سوئد نمي تواند انگليس را به اهداف خود در ايران نزديک کند چرا که قانون مصوب مجلس بر قطع روابط ديپلماتيک با انگليس است.

محمد صالح جوکار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در ارتباط با حافظ منافع شدن سوئد به جاي انگليس در کشورمان گفت: جمهوري اسلامي مدت هاست روابط ديپلماتيک خود را با انگليس قطع کرده ولي اين کشور براي دستيابي به اهداف خود در منطقه همواره به دنبال راهي براي ايجاد ارتباط با ايران است.

وي در ادامه تصريح کرد: قطع رابطه با انگليس و حفظ منافع آن از طريق سوئد نيز نمي تواند اين کشور را به اهداف خود در ايران نزديک کند چرا که قانون مصوب مجلس بر قطع روابط ديپلماتيک با انگليس است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هر گونه رايزني انگليس با جمهوري اسلامي را بي اساس خواند و اظهار داشت: با اينکه انگليس کشوري ثاني را به عنوان حافظ منافع خود در ايران معرفي کرده ولي اين اقدام از جانب جمهوري اسلامي به رسميت شناخته نمي شود.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي خاطر نشان کرد:‌ با توجه به مواضع و توطئه هاي خصمانه اي که دولت انگليس نسبت به کشورمان داشته هيچ گاه رابطه ديپلماتيک با اين کشور از سوي جمهوري اسلامي ايران  برقرار نخواهد شد./س3

برچسب ها: امنیت ملی ، سوئد ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار