يک کارشناس سياست خارجي گفت: تمام تلاش هاي کشورهاي غربي براي صدور قطعنامه جديد عليه دولت بشار اسد در راستاي ممانعت و تهديد روسيه با شکست مواجه شد.

احمد بخشايش اردستاني در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شکست غرب در به تصويب نرساندن قطعنامه ضد سوري گفت: ايران، روسيه و چين سه قدرت بزرگ منطقه هستند که در جبهه مقابل کشورهاي غربي قرار دارند و روسيه با تحقير کردن کشورهاي غربي خصوصا آمريکا قصد دارد در معادلات جهاني نقش موثر و فعالي را نشان دهد.

وي در ادامه افزود: کشورهاي همسايه سوريه خصوصا ايران نقش کليد طلايي را در حل بحران اين کشور بازي مي کنند و روسيه نيز به موازات ايران قصد دارد به ايالات متحده اعلام کند که دوران قدرت هاي تک قطبي به پايان رسيده و به هيچ عنوان آمريکا نمي تواند حکومت را در منطقه به دست بگيرد.

بخشايش اردستاني تصريح كرد: کشورهاي ديگري مانند ايران، روسيه و چين نقش بسيار مهمي در ايجاد ثبات و امنيت در نظام بين ملل دارند و علت اعزام 6  ناو جنگي توسط روسيه به درياي مديترانه در راستاي سياست هاي راهبردي روسيه براي جلوگيري از دخالت و احتمال حمله نظامي به سوريه است حل بحران سوريه راهکارهايي ديپلماسي دارد که نقش همسايگان اين کشور خصوصا ايران قابل چشم پوشي نيست.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: کشورهاي روسيه، ايران و چين در مقابل جبهه غرب قرار دارند و حامي دولت مشروع و قانوني بشار اسد هستند./س3
برچسب ها: سوریه ، روسیه ، وتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار