پروژه پرورش صنعتی كروكديل يکي از پروژه هايي است که در 3 هکتار با سرمايه گذاري 3 ميليارد و 200 ميليون تومان در جزيره مينو توسط سرمايه گذار ايراني انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،محمود عیدان ترك زاده سرپرست مدیریت جذب منابع و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند، به تاریخچه تاسیس منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: در سال 85 منطقه آزاد اروند رسماً در 3 حوزه‌ي گردشگري، ترانزيت و صنعت شروع به كار كرد اجرای ساختارهای مناسب زیربنایی و برنامه ریزی های بلند مدت در این منطقه می تواند توان بالقوه آن را به بالفعل تبدیل کند.
ترک زاده با تاکید بر مزيت‌هاي اين منطقه تصریح کرد: ما مي توانيم در بخش صنعت بهتر ظاهر شويم. در بخش گردشگري هم ظرفيت‌هاي خوبي در این منطقه وجود دارد و بخش ترانزيت بخاطر همجواري با عراق و بازار بصره از لحاظ استراتژيكي قدرت و پتانسيل بالایی  دارد.
ترک زاده ، جزيره مينو را به لحاظ گردشگري فضاي  مناسبی برای سرمایه گذاری دانست و بیان کرد: پروژه پرورش صنعتی كروكديل يكي از پروژه‌هايي است كه توسط سرمايه گذار ايراني مقيم مالزي در اين منطقه در دست اجراست و در 3 هكتار با سرمايه گذاري 3  ميليارد و 200 ميليون تومان در فاز اول آغاز شده است.
وی میزان صادرات غیر نفتی اروند به عراق را در سال گذشته 600 ميليون دلار  عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 138 ميليارد تومان سرمايه گذاري  در این منطقه انجام شد و مقام اول را در استان خوزستان بدست آوردیم.
ترک زاده در ادامه اظهار داشت: منطقه آزاد اروند از سال گذشته جهت سهولت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند اقدام به راه اندازی کمیسیون سرمایه گذاری کرده است که مدیر سرمایه گذاری دبیر این کمیسیون می باشد ، این کمیسیون به صورت هفتگی تشکیل جلسه داده و تمام طرح های سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذار و معاونین مرتبط و مدیر عامل محترم سازمان مطرح می شود ، مزیت اینگونه جلسات این است که با حضور بالاترین مقام سازمان برگزار می شود و تمامی دستورات و تصمیمات لازم جهت تصریح در امر سرمایه گذاری صادر و ابلاغ می شود . هم اکنون پس از گذشت 5 جلسه از این کمیسیون بیش از 42 پرونده سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران مورد بررسی قرار گرفته است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار