سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس گفت: تنوع آب و هوايي، موقعيت جغرافيايي تمدن كهن تاريخي و مكان هاي گردشگري همگي اين ضرورت را ايجاد مي كند تا به صنعت گردشگري كشور بيش از پيش توجه شود.

محمد عليپور نماينده مردم ماکو  و چالدران در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا مجلس و دولت همكاري مشتركي در زمينه رونق صنعت توريسم در كشورمان داشته اند، اظهار داشت: با توجه به اينكه مجلس نهم تازه شروع به كار كرده است، طرح جديدي ارائه نكرده است اما قطعا در سوابق مجالس قبل در ارتباط با ارتقا صنعت توريسم گردشگري طرح هاي مطرح و بررسي شده  است که با تکميل همان طرح ها در راستاي توسعه صنعت توريسم اقدام خواهيم کرد.
وي تصريح كرد: ايراني ها  بهترين ظرفيت و جاذبه را براي ورود گردشگران دارا هستند، تنوع آب و هوايي، موقعيت جغرافيايي تمدن كهن تاريخي و مكان هاي گردشگري همگي اين ضرورت را ايجاد مي كند تا به صنعت گردشگري كشور بيش  از پيش توجه شود.
عليپور در  ادامه افزود: تركيه كه از لحاظ موقعيتي همسايه ما به شمار مي رود، درآمدش از صنعت توريسم و گردشگري برابر با درآمد حاصل از فروش نفت كشور ما است، ما نسبت به اين مقوله غفلت و بي توجهي كرده اند.
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس، گفت: گفته مي شود قوانين مذهبي و فرهنگي كشورمان مانع جذب تعداد قابل توجهي از گردشگران است اما اين گفته و سخن صحت ندارد زيرا افرادي كه در سطح دنيا مايل به ديدن آثار تاريخي و فرهنگي و گردشگري هستند اين موارد را مانع گردشگري نمي دانند.
وي در پايان خاطر نشان كرد:‌مجلس براي رونق صنعت توريسم و گردشگري اعلام آمادگي مي كند كه اين فرآيند نيازمند تعامل نزديك تر مجلس و دولت  است خواسته ما اين است كه اگر در اين زمينه نياز به حمايت مجلس بود كوتاهي و كم لطفي از سوي مسئولان نشود./
برچسب ها: اقتصاد ، توریسم ، صنعت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار