رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی با تولید بیش از 1.4 میلیون تن سیمان در سه ماهه نخست سال جاری، تولید سیمان در استان از رشد 8 درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  علی صفرزاده با اشاره به رشد 8 درصدی تولید سیمان استان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: صنعت سیمان استان رشد خود را به ظرفیت 1.4 میلیون تن در سه ماهه نخست  سال جاری رسانده است.

وی نوسان قیمت دلار، انحصاری بودن باربری‌ها، کمبود کامیون حمل و نقل و نیز نقدینگی سرمایه در گردش از مشکلات اصلی این صنعت دانست و گفت: با پیگیری‌های این سازمان، امیدواریم مشکلات پیش روی صنعتگران این حوزه هرچه زودتر توسط مسئولان ذی‌ربط  رفع شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون تعداد واحدهای سیمان بهره‌برداری شده خراسان‌رضوی پنج واحد با حجم سرمایه‌گذاری 932 میلیارد تومان، افزون بر سرمایه‌گذاری در بخش صنعت به‌عنوان موتور محرک رشد اقتصادی زمینه اشتغال بیش از 8 هزار نیرو را به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با به بهره‌برداری رسیدن دو طرح عظیم سیمان غرب تربت جام با ظرفیت 1.5 میلیون تن و نیز طرح توسعه سیمان سفید شرق مشهد با 225 هزار تن سیمان سفید در سال جاری، رقم تولید این کالای مهم زیربنایی در استان به بیش از 9 میلیون تن در سال برسد./ج1

برچسب ها: مشهد ، سیمان ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.