یک استاد حقوق دانشگاه مرکز داوری اتاق بازرگانی تخصصی‌ترین مرکز رفع مسایل بازرگانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «سهیل مهرآمیز» در همایش آموزشی یک روزه آشنایی با مسایل حقوقی قراردادهای تجاری و فنون مذاکره در سالن همایش‌های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: بسیاری از سازمان‌های خدمات دولتی از اجرای قوانین جاری سرباز می‌زند.وی با اشاره به اجرانشدن قانون رفع موانع تولید در بخش تامین اجتماعی گفت:ارایه مفاصا حساب بر حسب لیست بیمه یکی از بدیهی ترین بند این قانون است که سازمان مربوطه به هیچ عنوان آنرا اجرا نمی‌کند.

این استاد حقوق شناخت فرهنگی،هماهنگی در مذاکره و مشخص کردن نقطه ترک مذاکره را از ویژگی‌های یک مذاکره تجاری نام برد و گفت:متاسفانه در ایران پس از اینکه اتفاقی صورت می‌گیرد به سراغ متخصص می‌روند در حالی که موارد پیش‌گیری رعایت نمی‌شود.وی تصریح کرد: اغلب شرکت‌های ایرانی ابتدا قرار داد می‌بندند و بعد که مشکل پیش آمد سراغ وکیل می‌روند در حالی که قبل از تنظیم قرارداد باید مسایل حقوقی را در نظر بگیرند. وی مطالعه اساسنامه شرکت‌های طرف مذاکره را به فعالان اقتصادی قبل از انعقاد قرارداد پیشنهاد کرد.

مهر آمیزدر بخش دیگری از سخنان خود به فوریتی شدن برخی از قراردادها اشاره کرد و گفت:وقایع غیر قابل پیش بینی از جمله سیل، زلزله، توفان و گردباد یا هر گونه ناآرامی مدنی ، جنگ و تصمیمات دولتی از جمله عوامل فوریتی اعلام کردن قراردادهاست.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که اوضاع و احوال محدودیت برای تاجر ایرانی وجود دارد و قابل پیش بینی است نمی‌توان از بند فوریتی استفاده کرد.

وی به فعالان اقتصادی پیشنهاد کرد که از ظرفیت مرکزهای داوری اتاق‌های بازرگانی جهت رفع مسایل حقوقی با طرف‌های تجاری استفاده کنند و گفت:در بخش بروز مسایل حقوقی بین الملل می‌توان از ظرفیت اتاق‌های مشترک بازرگانی برای داوری استفاده کرد./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.