ارتش رژيم صهيونيستي 12 نفر از فعالان حاضر در تظاهرات هفتگي مخالفت با شهرک سازي را که روز گذشته در روستاي نبي صالح کرانه باختري رود اردن برگزار شد بازداشت کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، در ميان بازداشت شدگان نام جاناتان بولاک، از نويسندگان روزنامه نيويورک تايمز آمريکا که خود يک فعال صلح طلب اسرائيلي و از مخالفان سياست شهرک سازي است ديده مي شود.
عبير قبطي هماهنگ کننده امور رسانه اي کميته مقاومت مردمي فلسطين در اين باره گفت: ارتش اسرائيل پنج نفر از فعالان خارجي را به همراه پنج نفر از فعالان اسرائيلي بازداشت کرد ضمن اينکه به اين تعداد بايد نام يکي از کارکنان نيويورک تايمز و يک کشاورز فلسطيني را که در زمين کشاورزي بازداشت شده است اضافه کرد.
قبطي افزود:  تعداد زيادي از نظاميان اسرائيلي با حضور در محل تجمع و با استفاده از گاز اشک آور، ماشين آب پاش و بمب هاي صوتي تجمع کنندگان را متفرق و برخي از آنان را بازداشت کردند.
تظاهرات هفتگي در روستاي نبي صالح از اواخر سال 2009  و پس از سال ها تلاش بي نتيجه فلسطينيان براي پيگيرد قضايي شهرک نشيناني که در سال 2001  حدود 100 هکتار از اراضي روستا را مصادره کرده بودند آغاز شد.
اولين تظاهرات اعتراضي اهالي روستاي نبي صالح در سال 2009 و زماني برگزار شد که ساکنان روستا به همراه کشاورزاني که زمين هايشان مصادره شده بود براي برداشت محصول به سوي زمين هاي مصادره شده حرکت کردند اما شهرک نشينان مانع رسيدن آن ها به اين زمين ها شدند تا اين امر منجر به برگزاري تظاهرات اعتراضي شود و از آن زمان تاکنون چنين تظاهراتي به عادت هفتگي ساکنان روستاي نبي صالح تبديل شده است.
بهانه ارتش اسرائيل براي مقابله با تظاهرات هفتگي در روستاي مذکور برگزاري غير قانوني آن است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار