وزیرنیرو روند تولید برق در كشور را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: میزان تولید برق در دولت نهم و دهم دو برابر شده است

'مجید نامجو'در سفر خود به استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اراک افزود: با توجه به تحریم های متعدد دشمنان، ایران دستاوردهای مطلوبی در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی داشته است.

وی اظهار كرد: ایران از لحاظ منابع و نیروی انسانی دارای پتانسیل های بالایی است كه با كشورهای توسعه یافته و پیشرفته غربی رقابت می كند.

وزیر نیرو خاطر نشان كرد: هر كدام از استان های كشور با توجه به توانمندی های منحصر به فرد خود زمینه ساز رشد و شكوفایی ایران را فراهم می كنند و سدی محكم در مقابل تحریم ها و محدودیت های كنونی هستند.

نامجو توضیح داد: ساخت نیروگاه های حرارتی، آبی و بادی، رسیدن به خودكفایی در تولید محصولات اساسی و استراتژیك نشان از عزم و اراده آهنین ملت و فرهیختگان كشور دارد.

وی یادآور شد: بیش از 37 درصد از كشور از شبكه فاضلاب برخوردارند و با تلاش و جدیت مدیران و مسوولان اجرایی 63 درصد باقی مانده عملیاتی و اجرا خواهد شد.

وزیر نیرو تاكید كرد: بهره گیری از دانش و اطلاعات نوین و به روز و به كار گیری نیروی انسانی معتمد و فهیم عامل دستیابی به تاسیسات كارآمد است.

نامجو عنوان كرد: در حوزه آب و فاضلاب و در راستای راه اندازی تصفیه خانه های فاضلاب اقدامات جدیدی انجام شده كه با توجه به اقلیم و شرایط حاكم بر منطقه برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب اراك به عنوان صد و پنجاه و دومین تصفیه خانه كشور كار خود را آغاز كرده و در راستای تصفیه و بهره برداری از پساب برای مصارف دیگر گام های مثبتی را برداشته است.

وزیر نیرو بیان كرد: این تصفیه خانه با تجهیزات مدرن از جمله مراكز مجهز در كشور و منطقه محسوب می شود كه با سیستم لجن فعال كار می كند.

نامجو گفت: ظرفیت تصفیه خانه 650 لیتر در ثانیه است كه با كیفیت بالایی برای مصارف كشاورزی قابل بهره برداری است.

وی اظهار كرد: این مركز از معدود تصفیه خانه هایی است كه بعد از بهره برداری، پساب آن بلافاصله مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطر نشان كرد: وزارت نیرو مطابق قوانین و مقررات سعی در رفع مشكلات استان مركزی در خصوص حق آبه رودخانه قره چای، صدور مجوزهای تامین آب واحدهای تولیدی، آبرسانی روستایی و فیلترینگ نیروگاه حرارتی شازند دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.