تكواندو كار وزن سوم بانوان انگليس که اميد اول مدال آوري ميزبان المپيك محسوب مي شود،‌ در المپيک 2012 حريف سوسن حاجي پور تنها نماينده کشورمان است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ( سارا استيونسون) متولد سوم مارس 1983 در وزن منهاي 67 كيلو گرم بانوان يكي از مدعيان جدي كسب مدال در المپيك 2012 لندن براي انگليسي ها است.

( استيو نسون) با سابقه ترين مبارز اين وزن است كه از مسابقات ادمونتون 1999 كانادا پا به ميدان مسابقات گذاشته است.
 وي نخستين مدالش را در مسابقات جهاني نوجوانان استانبول تركيه گرفت.

او در تركيه 1998 قهرمانان نوجوانان جهان شد يك سال بعد هم در نيكوزيا قبرس هم قهرماني نوجوانان اروپا را از آن خود كرد اين تكواندو كار پر تجربه انگليسي در مسابقات جهاني ادمونتون كانادا در سال 1999  موفق نبود اما در المپيك 2000 سيدني استراليا تا پاي سكو پيش رفت.

در سيدني( سارا) حريفاني از مكزيك و چين را برد اما در مبارزه سومش مقابل حريفي از دانمارك باخت تا به فينال نرسد و با وجود برد تكواندو كار يوناني با  باخت به حريفي از ژاپن از كسب مدال برنز بازماند.

 اين مبارز انگلستاني در سال 2001  قهرماني جهان در مسابقات كره جنوبي شد(سارا) در اين رقابت ها حريفاني از مالزي، تونگا ، كره جنوبي، بلاروس، و چين را برد و به مدال طلا رسيد.

 وي در سال 2005 قهرمان اروپا در ريگا شد و نايب قهرماني جهان را مادريد اسپانيا بدست آورد.

در اسپانيا (استيونسون) حريفاني از مكزيك، اوكراين،‌چين، يونان و كره جنوبي را برد اما در فينال مغلوب تكواندو كاري از برزيل شد و نقره گرفت.

اين مبارز برزيلي دو سال بعد هم در مرحله يك شانزدهم جهاني پكن مجددا( استيونسون) را برد.

( سارا استيونسون) در مسابقات كسب سهميه المپيك پكن توانست ناكامي مسابقات جهاني را جبران كند او كه قهرماني اروپا در بن را به سال 2006  يدك مي كشيد، در مسابقات انتخابي المپيك در منچستر نقره گرفت تا مسافر المپيك پكن شود.

 در پكن2008 هم(استيونسون) حريفاني از اردن و چين را برد اما به تكواندو كار مكزيك باخت.

وي در ديدار رده بندي حريفي از مصر را شكست داد تا به مدال برنز برسد.

 بعد از المپيك پكن وي در مسابقات جهاني 2009 دانمارك حذف شد اما در روسيه 2010 عنوان قهرماني اروپا را بدست آورد.
 وي در آن رقابت ها دو نماينده المپيكي تركيه و آلمان را برد.

( سارا استيونسون) در مسابقات جهاني 2011 كيونگجو كره جنوبي تكواندو كاران ازبكستان، اسپانيا، اوكراين، كره جنوبي وچين را برد تا با كسب مدال طلا يك قهرماني ديگر را به كارنامه اش اضافه كند.

 ( سارا استيونسون) در مسابقات قهرماني جهان 2 طلا و يك نقره بدست آورده است.

 انگليسي ها اگر چه در اين دوره از بازي هاي المپيك( 2012  لندن) ( آرون كوك) مطرح ترين چهره خود را از دست داده اند و به جاي وي  ( محمد لوتالوي) تکواندوکار ناشناس را جايگزين كرده اند اما به جز وي ( مارتين استانپر) در وزن منهاي 68 كيلو گرم و ( سارا استيونسون) با تجربه را در وزن سوسن حاجي پور بانوي المپيكي ايران را در اختيار دارند كه دل به مدال آوري آنها خوش كرده اند./مح
برچسب ها: تیم ملی ، تکواندو ، میزبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار