بزرگترين پل معلق عابر پياده خاورميانه در شهرستان مشگين‌شهر استان اردبيل امسال به بهره‌ برداري مي‌رسد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،مدير اجرايي طرح نمونه گردشگري خياو ـ گردولي گفت: از محل مصوبات دور دوم سفر رئيس جمهور به استان اردبيل  تاکنون 10 ميليارد تومان براي اين طرح و تقويت منطقه گردشگري خياو هزينه شده است.
آقاي مظلومي افزود :‌‌ در اين منطقه بکر و نمونه گردشگري ، با استفاده از سازه‌هاي متفاوت طرح‌هايي را اجرا کرديم که در سطح بين‌المللي بي‌نظير است.
وي پل معلق خياوچائي را از جمله اين طرحها برشمرد وگفت: بعد از  افتتاح پل معلق آيژايي چين در استان هونان در سال2012 ،  پل معلق مشکين شهر بزرگترين پل خاورميانه است.
پل آيژايي چين بر روي دره 360متري و به طول يک مايلي نصب شده است.
پل معلق مشکين شهر به طول 325 و به عمق 100 متر بر روي رودخانه خياوچايي احداث مي‌شود.
پل معلق مشکين شهرضلع غربي دره خياوچائي را به ضلع شرقي متصل کرده و امکان دسترسي آسان براي گردشگران دوطرف دره شامل مجتمع‌هاي تجاري، خدماتي و رفاهي، مجموعه سايت بالن‌سواري، کالسکه‌سواري،‌ اسکيت و شهربازي فراهم مي کند.
آقاي گنجعلي بيگ طراح ايراني (مقيم کانادا ) بزرگترين پل معلق خاورميانه در مشکين شهر گفت: تامين تمامي سازه ها و ساخت اين پل توسط متخصصين ايراني صورت مي گيرد و تاکنون 80درصد  پل هاي آن که از اصلي ترين بخش پل بوده وتا 18متري عمق زمين محکم شده ، به اتمام رسيده است .
عمليات ساخت اين پل در حال حاضر در  مرحله  نصب عرشه و ارتباط پايه هاي پل به همديگر  است.
شهرستان مشگين‌شهردر شمال استان اردبيل در دامنه کوه سبلان  از توانمندي خوبي در حوزه گردشگري برخوردار است که وجود آبگرم‌ها و چشمه‌هاي طبيعي، طبيعت بکر و منحصر به فرد و آب و هواي خنک و آثار تاريخي متعدد به اين ظرفيت و توانمندي افزوده است.

برچسب ها: افتتاح ، عابر پیاده ، پل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۶:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
آفرین به مهندس گنجعلی بیک که توانسته همچین پروژه عظیمی را انجام دهد.
آخرین اخبار