مسلمانان و یهودیان آلمان برای ابراز مخالفت با حکم یک دادگاه در مورد ممنوعیت ختنه دست به دست هم دادند و خواستار حمایت قضایی از آیین های مذهبی شدند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از آن ایسلام، گروه های یهودی و مسلمانان در یک بیانیه که خبرگزاری فرانسه آن را منتشر کرده گفته اند:« ما این مسئله را تلاشی در جهت حمایت از حقوق بنیادین مذهبی و حقوق بشر تلقی می کنیم.» در این بیانیه آمده است:« ختنه یک آیین باستانی است که برای ایمان فردی ما بنیادین است و با قوی ترین لفظ ممکن به حکم دادگاه اعتراض می کنیم.»
 
 
در این بیانیه که چندین گروه از جمله مرکز خاخام های اروپا، پارلمان یهودیان اروپا، اتحادیه یهودیان اروپا، اتحادیه ترکی - اسلامی آلمان در امور مذهبی و مرکز اسلامی بروکسل آن را امضا کرده اند، آمده است:« ما مصرانه از حقوق خودمان برای دفاع از میراث مشترک دفاع می کنیم.»
 
یک دادگاه منطقه ای در کولونگ در غرب آلمان ماه قبل طی حکمی ختنه به دلایل مذهبی را آسیب زدن تلقی و آن را جرم اعلام کرد. این حکم بعد از آن صادر شد که یک پزشک پسر بچه چهار ساله مسلمانی را به در خواست والدینش ختنه کرد.
 
دادگاه کولونگ در حکم خود گفته که داشتن چهار سال برای رضایت داشتن از اینکه بخشی از بدن این پسر به طور دائم از او جدا شود، کافی نیست و والدین باید اجازه می دادند که او بزرگ تر شود. با این حال در حکم دادگاه، حداقل سن مشخص نشده است. این حکم مناقشه برانگیز باعث خشم مسلمانان، یهودیان و مسیحیان شده و آنها این حکم را به خاطر نقض جدی آزادی های مذهبی تقبیح کرده اند.
 
رهبران مسلمان و یهودی در ملاقات با قانونگذاران اروپایی خواستار حمایت قانونی از ختنه مذهبی شده اند: « ما به حل و فصل این مسئله که موجب نگرانی عمیق شده  متعهدیم تا به این وسیله از و ایمان گروه ها حفاظت شود و هماهنگی به داخل این گروه ها در داخل آلمان و سراسر اروپا برگردد.» در پی حکم این دادگاه، اتحادیه پزشکی آلمان از پزشکان خواست که عمل ختنه را انجام ندهند. امام مصطفی کاتیتیت از مرکز اسلامی بروکسل گفت: « یک حادثه منفرد نباید یک سنت دیرینه را با شک و تردید رو به رو کند.» پروفسور علی در رئیس سازمان فراگیر مسلمانان آلمان هم یکی از منتقدان این حکم دادگاه است:« به عنوان یک مسلمان در آلمان، ما همچنین با تبعیض و حمله به مساجد نیز رو به رو هستیم>» وی افزود: « ما امیدواریم هدف(این حکم) سرکوب و تبعیض علیه مسلمان و دیگر جوامع نبوده باشد. ما به دنبال روشنگری بیشتر سیاستمداران و سایر افراد برای حل و فصل این مسئله هستیم.»
 

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: ختنه ، مسلمانان ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار