امام جمعه مشهد در اولين يادواره شهداي شانديزگفت : برگزاري يادواره هاي شهدا تجديد ميثاق با آرمان هاي شهيدان است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد آيت ا... احمد علم الهدي در اولين يادواره شهداي کوي آيت ا... سعيدي(پاچنار) و ۵۴ شهيد پايگاه هاي بسيج در شانديز اظهار داشت: بايد شور و هيجان شهدا که براي پيروزي انقلاب جان خود را فدا کردند ، در نظرمان باشد تا بدانيم که ما در کجاي اين جريان قرار داريم.

آيت ا... علم الهدي تصریح کرد: برپايي يادواره شهدا براي اين نيست که آن ها با رفتنشان داغ بر دل ما گذاشته اند، بلکه براي تجديد ميثاق با افرادي است که اوج گرفتند، پرواز کردند و به نقطه اي رسيدند که با انبيا و اولياي الهي همنشين شده اند.

وی با بيان اين که غرب از ابتداي انقلاب با ما دشمني کرده است، گفت: از روز اول که انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني(ره) به پيروزي رسيد، تمام جريان هاي استکباري و عناصر شيطاني غرب به سرکردگي آمريکا با اين نظام و انقلاب دشمني پيدا کردند.

وي ادامه داد: دشمني غرب به خاطر اين بود که اين انقلاب به اسلام وابسته است و توانسته است قرآن و اسلامي را که در چهارديواري مساجد حبس بود، بيرون بياورد و معادله سياسي دنيا را برهم زند. به همين دليل دشمنان با مردم اين کشور به مقابله پرداختند.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: در جنگ، تمام قدرت هاي استکباري با صدام همکاري کردند و يک جنگ نابرابر را بر ما تحميل کردند و بيش از ۱۵۰ کيلومتر از خاک کشور ما را تصرف کردند با اين خيال خام که مي توانند اين انقلاب را سرکوب کنند.

علم الهدي افزود: رزمندگان اين کشور اسلامي با کمترين مهمات و امکانات اما با اخلاص و ذکر يا حسين(ع) و يا مهدي(عج) زير باران گلوله ۸ سال جنگيدند و از ميدان مين عبور کردند بدن آن ها تکه تکه شد اما تن به خواري و ذلت ندادند.

عضو مجمع خبرگان رهبري تصریح کرد: نتيجه آن جانبازي ها و مقاومت ها اين شد که پس از گذشت ۳۳ سال از پيروزي انقلاب، دشمنان اين نظام جرات نزديک شدن به کشورمان را نداشته باشند، زيرا آن ها مقاومت و ايستادگي رزمندگان و شهدا را در طول دوران دفاع مقدس ديده اند.

وي افزود: در اوايل انقلاب ميدان جنگ ما جبهه هاي ايران بود اما در حال حاضر ميدان جنگ ما، لبنان، سوريه، يمن و مصر است.امام جمعه مشهد با عنوان اين مطلب که شهادت براي نظام ما تلفات نيست گفت: شهادت براي اين نظام تلفات و هزينه نظام نبود بلکه براي اين انقلاب سرمايه اي بود که بعد از گذشت چند سال از انقلاب ايستاديم و حالا ثمره آن را مشاهده مي کنيم./س

برچسب ها: علم الهدی ، شهدا ، شاندیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.