شوراي انتخاب متون تئاتر شهر با توجه به عملكرد دست كم يك سال اخيرش هنرمندان تئاتر را بسيار آزرده خاطر كرده است.

باشگاه خبرنگاران- از زماني كه تئاتر شهر تصميم گرفت شورايي براي خود در رابطه با  انتخاب متون داشته باشد شرايط براي بسياري از كارگردانان سخت و غيرقابل قبول شد زيرا پيش از آن نگاه هاي سليقه اي نمي‌توان گفت به هيچ عنوان اما بسيار كمتر و كمرنگ تر بود.

هر چقدر هم كه بگوئيم با نگاه هاي متفاوت در يك شورا روبروئيم و اين تنوع سليقه كمك كننده است اما متاسفانه اعمال نظرهاي سليقه اي در هر حالتي گريبانگير هنرمندان و كارگردانان بوده و هست.

شرايطي كه هم اكنون هنرمندان تئاتر و به خصوص كارگردانان براي اجرا در مجموعه تئاتر شهر با آن در ارتباط اند تا حدودي گنگ و نامعلوم است و اگر بخواهيم از مفاهيم رايج تر استفاده كنيم در هاله اي از ابهام قرار دارد.

به طور حتم مجموعه تئاتر شهر نمي‌تواند پاسخگوي تمامي متقاضيان و همه متون باشد اما مسئله اين جاست كه اين شورا كارگردانان را پس از گذشت مدتي به نسبت طولاني از تحويل متن رها مي‌كنند و آن قدر زمان مي‌گذرد كه حتي رد كردن متون نيز گاه ماهها به طول مي انجامد.

اين شورا بايد دست كم با بيان دلايل موجه نسبت به رد متون اقدام كنند كه حداقل كارگردانان از اين بلاتكليفي هايي كه آن ها را به ستوه آورده است خلاصي يابند./ي2

يادداشت از شيوا حميدخاني.
برچسب ها: تئاترشهر ، نمایش ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار