چهاردهمين جشنواره بين المللي نمايش عروسكي تهران مبارك روز گذشته -10 تيرماه- با گرامي داشت نام و ياد جواد ذوالفقاري در ميان تعداد زيادي از تماشاگران و مردم حاضر در محوطه مجموعه تئاتر شهر افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومي چهاردهمين جشنواره بين‌المللي نمايش عروسكي تهران- مبارك، نمايش "زندگي من" نوشته و كار هادي حجازي فر كه برداشتی از زندگی زنده یاد "جواد ذوالفقاری" از دیدگاه حجازی فر -  یکی ازشاگردان این استاد– است، روز گذشته -10 تيرماه- با حضور همسر جواد ذولفقاري و اردشير صالح پور دبير جشنواره در تالار اصلي مجموعه تئاتر شهر اجرا شد.

پس از اجراي نمايش "زندگي من"، اردشير صالح پور دبير چهاردهمين جشنواره بين المللي نمايش عروسكي تهران – مبارك روي صحنه خاضر شد و طي سخناني گفت: ياد جواد ذوالفقاري هميشه براي تئاتر عروسكي ايران زنده است. يقين دارم كه روح او هم اكنون در ميان ماست.

وي تصريح كرد: اين ذوالفقاري بود كه جشنواره نمايش عروسكي را در ايران ايجاد كرد و در واقع جشنواره نمايش عروسكي در ايران مديون و مرهون جواد ذوالفقاري است.

صالح پور با بيان اينكه هادي حجازي فر و هنرمندان و شاگردان استاد ذوالفقاري اين نمايش را به اجرا درآوردند، عنوان كرد: اميدوارم با خلاقيتي كه اين هنرمندان جوان داشتند، توانسته باشند قدري از ويژگي هاي والاي شخصيت ذوالفقاري را نشان دهند.

در ادامه همسر مرحوم ذوالفقاري از گروه نمايش تشكر كرد و گروه نمايش به همراه دبير جشنواره با بادكنك هايي كه در دست داشتند به محوطه مجموعه تئاتر شهر رفتند و در ميان مردم و با ياد و نام ذوالفقاري جشنواره چهاردهم نمايش عروسكي را افتتاح كردند.

از ديگر برنامه هاي مراسم افتتاحيه مي توان به اجراي نمايش "هفت خان رستم" به كارگرداني كوروش وفاداري و اجراي برنامه توسط عروسك هاي غول پيكر مبارك، عمو نوروز و ننه سرما نيز اشاره كرد.

گفتني است، نمايش "زندگي من" به كارگرداني هادي حجازي‌فر برداشت آزادي از زندگي جواد ذوالفقاري است كه امروز هم در دو نوبت درتالار اصلي مجموعه تئاتر شهر به صحنه مي‌رود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار