فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری كشور، از کاهش 60 درصدی سطح آتش سوزی در مراتع و جنگل ها خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، سرهنگ 'قاسم سبزعلی' در گردهمایی 'فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه زاگرس در اصفهان با اشاره به آماده شدن دستور‌العمل جامع اطفای حریق برای ابلاغ به یگان‌های حفاظت از منابع طبیعی افزود: باید زمینه‌های كاهش تخلفات در عرصه‌های طبیعی از جمله تخریب، تصرف و حریق در مراتع باید در سطح كشور فراهم شود.

وی با تاكید بر اینكه استفاده حداكثری از مشاركت مردمی یكی از رویكرد‌های این سازمان برای محافظت از عرصه‌های طبیعی است، افزود: این موضوع مستلزم سازماندهی و برنامه‌ریزی اصولی و دقیق است.

در این گردهمایی معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران كشور گفت: منطقه زاگرس از نظر وقوع حریق در جنگل‌ها یكی از سه منطقه پر‌خطر در كشور است كه از نیمه دوم فروردین ماه وضعیت بحرانی در این منطقه آغاز می‌شود.

'مرتضی اكبر‌پور' با بیان اینكه وضعیت بحرانی در منطقه زاگرس تا ابتدای مهر ماه ادامه دارد، گفت: در دو سال گذشته آمار حریق‌های جنگلی در منطقه زاگرس 35درصدكاهش داشته و این مهم با تلاش‌ فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه زاگرس محقق شده است.

وی با اشاره به اینكه بازیافت و تجدید‌پذیری عرصه‌های طبیعی به سال‌ها زمان نیاز دارد، افزود: حفظ عرصه‌های طبیعی و حفظ وضع موجود در راستای حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی نیازمند همكاری تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران كشور با تاكید بر اینكه نقش مردم در حفاظت از عرصه‌های طبیعی از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: حضور پر‌رنگ مردم در این عرصه‌ باید به صورت برنامه‌ تدوین شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران كشور اضافه كرد: فرماندهان حفاظت از منابع طبیعی در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی باید نقشی پیشگیرانه داشته باشند و حوادث در عرصه‌های طبیعی نباید به مرز بحران برسد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.